Dacia a retrimis în șomaj tehnic câteva sute de angajați, din cauza vânzărilor slabe de autoturisme, care au diminuat comenzile pentru fabrică. În prezent, marca se confruntă cu o cerere scăzută atât pe piața internă, cât mai ales pe piețele externe, care acopereau cea mai mare parte a comenzilor. UPDATE Dacia precizează că produce 1.200 de vehicule pe zi în prezent și va crește producția la 1.300.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Potrivit informațiilor Profit.ro, în acest moment, la Automobile Dacia, în Uzina Mecanică și în Presaj, s-a redus activitatea, astfel că mai mulți angajați din schimbul trei au intrat din nou în șomaj tehnic, cu 85% din salariu. Este vorba despre circa 300 de angajați, care au apucat să revină în activitate, încă din 21 mai, când a fost repornită activitatea uzinei Dacia. La acel moment, angajații de la secțiile Motoare, Cutii de Viteze, Șasiuri, Aluminiu, Logistică și Presaj au venit la serviciu pe bază de voluntariat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din 4 mai a repornit și uzina de asamblare vehicule, cu toate cele trei schimburi. Activitatea de asamblare continuă în 3 schimburi, în acest moment, chiar dacă ritmul este mult mai mic decât anterior perioadei de oprire. Uzina Dacia are în total aproximativ 14.000 de angajați și o capacitate de producție maximă de circa 350.000 de vehicule anual. Uzina poate produce 74 de vehicule pe oră, ceea ce înseamnă, teoretic, în trei schimburi, peste 1.700 de vehicule zilnic.
“În Uzina de Vehicule lucrăm în 3 schimburi, în continuare, și asigurăm măsuri de protecție pentru angajați. Din păcate, cea mai mare parte a producției, circa 80%, o exportăm, iar la export situația este așa cum o știm, cumpărătorii stau în expectativă”, a explicat pentru Profit.ro Ion Iordache, unul dintre liderii de sindicat de la Dacia. “Problema este la Uzina Mecanică, unde se fac și comenzi pentru Renault, iar acolo comenzile sunt mai slabe.”, a adăugat acesta.
Contactați de Profit.ro, reprezentanții companiei au precizat că se adaptează cererii, fără să ofere informații despre angajații trimiși în șomaj.
„Uzinele de la Mioveni și-au reluat progresiv activitatea. Continuăm în trei schimburi, firește, adaptând cererii comerciale”, a răspuns Direcția Comunicare Groupe Renault România, la solicitarea Profit.ro referitoare la trimiterea în șomaj tehnic a unei părți din angajați la Uzina Mecanică de pe platforma Mioveni.
Ulterior, reprezentanții Dacia au revenit cu precizări referitoare la ritmul de producție: „Industria auto a fost afectată odată cu declanșarea crizei sanitare și în România, încă din luna februarie, când a fost înregistrat primul caz de infecție cu COVID – 19 în țară.
Activitatea de fabricație pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost suspendată și reluată gradual, începând din 21 aprilie, în acord cu partenerii sociali, prioritizând condițiile de igienă și securitate pentru protejarea sănătății angajaților noștri.
Din 11 mai, activitatea celor două uzine se desfășoară în trei echipe, adaptând-o cererii comerciale. La sfârșitul lunii mai, cadența de fabricație a fost de 1.200 de vehicule pe zi, iar în cursul lunii iunie, este prevazută creșterea acesteia, la 1.300 de vehicule pe zi.” au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Groupe Renault România.
CITEȘTE ȘI Piața auto din Franța a început să-și revină. Dacia a vândut mai multe mașini decât în martie și aprilie la un locVânzările Dacia în Europa s-au prăbușit pur și simplu în lunile martie și, în special, în aprilie, când a fost blocată complet piața auto din Europa de Vest. Dacia a intrat însă în „criza coronavirus” cu un deficit de comenzi, vânzările sale fiind în declin încă din primele două luni ale anului. În mai, după redeschiderea parțială a activității în principalele piețe vestice, vânzările Dacia au revenit, dar la un nivel de aproximativ jumătate față de anul trecut. Asta înseamnă că atât uzina Dacia din Mioveni, dar și cea din Maroc, unde se fabrică Lodgy, Dokker Logan MCV și Sandero vor trebui să producă mult mai puține vehicule decât anul trecut.
La sfârșitul săptămânii trecute, șefii Renault au anunțat măsuri drastice la nivel global pentru restructurarea activității companiei, astfel încât să revină pe profit. Concedierea a circa 14.600 de angajați, din care 10.000 în afara Franței, închiderea unor fabrici și reașezarea producției, prin reducerea capacității cu circa 700.000 de vehicule, reducerea costurilor de inginerie sunt măsurile principale vizate. Activitatea Renault din România ar putea fi afectată pe toate palierele anunțate, având în vedere că, în România, Renault are activități de proiectare, inginerie și producție.
Până în acest moment, nu au fost anunțate eventuale măsuri care să afecteze activitatea Dacia, cu excepția suspendării extinderii uzinei de la Mioveni, care ar fi trebuit să se facă inclusiv cu un ajutor de stat de 25 de milioane de euro. Dacia nu a mai apucat să tragă din acest ajutor decât 270.000 de euro, deoarece a sistat orice investiție, înainte să înceapă epidemia de coronavirus.