Chiar dacă a lansat Scenic în ultimul an, care s-a alăturat astfel lui Megane, Spring și Twingo, grupul Renault a fost nevoit să asiste la scăderea semnificativă a vânzărilor de mașini electrice, pe o piață din ce în ce mai reticentă la acest tip de propulsie. Anul acesta, șeful grupului francez a renunțat să mai listeze pe bursă divizia de mașini electrice, Ampere.
VEZI AICI ȘI FOTO Primul automobil electric fabricat în România - surprins camuflat pe șoselele din Germania, pregătit de lansare. Poate deveni una dintre cele mai ieftine opțiuni din Europa
Renault Group a vândut în primele șase luni ale acestui an numai 51.894 de automobile electrice, un volum mai mic cu 21,8% față de vânzările din 2023, deși anul acesta a fost lansat noul Scenic E-Tech, un SUV compact dezvoltat pe aceeași platformă cu Megane.

Noul model s-a vândut în aproape 5.000 de unități, potrivit datelor consultate de Profit.ro, un volum mult prea mic pentru a salva scăderile generate de celelalte modele electrice ale grupului.
Megane E-Tech, primul automobil electric al Renault din noua generație, dezvoltat pe noua platformă CMF-CDEV, folosită și de Nissan, a înregistrat o scădere a vânzărilor de 12,7% în prima jumătate de an, cu un total de 20.000 de unități, având aproape 3.000 de unități în minus față de anul trecut, când se vindeau 22.900 unități la nivel global.

Al doilea model ca importanță în portofoliul electric al Renault Group a fost Spring, care însă s-a văzut într-o situația neplăcută, cu subvenții eliminate pe două dintre cele mai mari piețe ale sale, și înjumătățite în România, de asemenea o piață majoră a acestui model.
Cu un total de 11.130 unități vândute, Spring a înregistrat un declin de 58,7%, asta însemnând că a vândut mai puțin de jumătate din volumul din primul semestru al anului trecut, care ajungea la 26.947 unități, respectiv o scădere de peste 15.000 de unități.
Tot o scădere masivă a înregistrat și Zoe, care însă are „scuza” că a ieșit din fabricație în primele luni ale anului, ajungând astfel la 3.400 de unități vândute, cu 60,4% mai puține decât în 2023. Singurul care a crescut a fost Twingo, în special cu ajutorul programelor de subvenționare din Franța. Cu un volum de 11.600 unități, micul electric Renault, care se pregătește să fie scos din producție, a avut o creștere de aproape 4.000 de unități.

Pe segmentul de vehicule comerciale, au contat Master ZE, care s-a vândut într-un volum de 1.248 unități, cu 15% mai multe față de anul trecut, și Kangoo ZE, cu 5.542 unități, în creștere cu 29,2%.
În total, autoturismele și LCV-urile electrice ale Renault Group au însumat 61.000 de unități, în scădere cu -17% față de anul trecut, un rezultat deloc optimist pentru compania franceză, care deocamdată a pierdut startul cu principalii rivali în Europa, VW Group și Stellantis, pe segmentul electric.