Ministrul federal al Transporturilor din Germania, Volker Wissing, același care a reușit să obțină pentru producători acceptarea motoarelor care folosesc combustibili sintetici, după 2035, s-a declarat un adversar deschis al propunerii care urmează să introducă normele Euro 7 în 2025.
În acest moment, Comisia Europeană se confruntă cu trei dintre cele mai puternice voci critice la adresa introducerii unui regim și mai strict al motoarelor termice, din punct de vedere al poluării, prin așa-numitele norme Euro 7. Este vorba despre Italia, Franța și Germania, ambele țări având poziții ostile față de aceste încercări de legiferare care ar pune o presiune și mai mare pe industria auto din aceste două țări și din Europa în general.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volker Wissing, ministrul german al transporturilor, a făcut o serie de declarații virulente la adresa propunerii privind normele Euro 7, într-un interviu televizat la Welt TV. „Nu fac niciun secret din faptul că voi avea o poziție foarte critică față de propunerile de până acum”, a spus Wissing referitor la propunerea CE. Unul dintre argumente este legat de costurile de implementare. Dacă cei din Comisie au estimat cheltuieli de până la 200 de euro, toate studiile făcute de industrie și de organizații independente au arătat că vor fi cel puțin 2000 de euro pe vehicul cheltuiți cu implementarea noilor motoare și tehnologii.
Ministrul german a vorbit despre „investiții fără sens”, spunând că industria auto europeană va fi slăbită de noile norme. „Vrem să protejăm Europa să facă greșeli”, a mai spus Volker Wissing.
Poziția Germaniei vine după ce Italia și Franța au avut ieșiri similare, prin reprezentanții săi. Italia a creat o alianță de state, între care și România, cu ajutorul căreia vrea să se opună propunerii CE, iar Franța s-a pronunțat prin vocea președintelui Emanuel Macron, care a cerut ca Europa să ia o pauză în reglementările climatice, aducănd în discuție același argument al impactului asupra sectorului auto.
O propunere legislativă privind viitoarele norme de poluare a fost publicată de Comisia Europeană la sfârșitul anului 2022, după mai multe luni de întârziere, iar cifrele și prevederile propuse au stârnit valuri de comentarii în industria auto, cea mai mare nemulțumire fiind legată de faptul că va genera noi cheltuieli pentru constructorii auto într-un moment în care au angajat investiții majore pentru trecerea la propulsia electrică. În plus, specialiștii sunt de părere că rezultatele introducerii acestor norme vor fi minore în raport cu cheltuielile.
Procedurile de elaborare a noilor regulamente privind o posibilă introducere a normelor Euro 7 au în acest moment o perioadă de consultare publică, care urmează să se încheie la 1 iunie. Termenul de intrare în vigoare propus este 1 iulie 2025, considerat prea scurt de industria auto.
CITEȘTE ȘI Opel, singura marcă Stellantis prezentă la IAA Munchen, cu trei premiere mondiale. „Rămâne o surpriză pentru moment”Cei mai mari constructori auto din Europa și-au exprimat nemulțumirile argumentând raționamentul care arată clar că o astfel de prevedere ar dezechilibra și mai mult industria auto după cele două crize care au zdruncinat acest sector în ultimii trei ani, acestea survenind de altfel, altor reglementări europene (normele Euro 6 și prevederile privind modul de calcul al emisiilor WLTP), care au produs de asemenea găuri în bugetele companiilor auto.
Carlos Tavares, CEO Stellantis, spune că „Euro 7 este o diversiune de resurse importante de la această tranziție la electrificare”, iar Luca de Meo, CEO Renault și președinte ACEA a transmis într-o scrisoare că „propunerea Euro 7 conține obiective de timp complet nerealiste. Implică resurse umane și financiare mari, pe care le-am putea folosi pentru electrificare”. Și BMW sau VW Group au transmis mesaje critice la adresa propunerii Comisiei Europene.