Dubai pregătește cel mai mare aeroport din lume. „Aeroportul viitorului”

Dubai pregătește cel mai mare aeroport din lume. „Aeroportul viitorului”
scris 3 mar 2024

În urmă cu puțin mai mult de 10 ani, în octombrie 2013, un A320 al companiei Wizz Air care venea de la Budapesta a ținut prima pagină a ziarelor, devenind primul zbor comercial de pasageri care a aterizat vreodată pe Aeroportul Internațional Al Maktoum, cunoscut și sub numele de Dubai World Central (DWC), relatează CNN.

Acest aeroport „greenfield” nou-nouț, situat la aproximativ 30 de kilometri sud-vest de centrul orașului Dubai, a fost proiectat să devină, într-un viitor nu foarte îndepărtat, cel mai mare și cel mai aglomerat aeroport din lume. Viziunea a fost – și încă mai este – aceea a unui mega-hub futurist, asigurându-se că rolul emiratului ca nod important al economiei globale nu se va confrunta cu probleme de capacitate prea curând, arată G4Media.

Urmărește-ne și pe Google News
Ultimele date - Vânzările de mașini full electrice au crescut. Ce se întâmplă însă cu prețurile CITEȘTE ȘI Ultimele date - Vânzările de mașini full electrice au crescut. Ce se întâmplă însă cu prețurile
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Dubai Airports, autoritatea aeroportuară care gestionează atât Dubai International (DXB), cât și noul aeroport, promite că, atunci când Al Maktoum International va fi finalizat, va putea gestiona peste 160 de milioane de pasageri pe an, precum și 12 milioane de tone de marfă.

Pentru a pune aceste cifre în perspectivă, aceasta înseamnă cu aproape 63 de milioane de călători mai mult decât a gestionat în 2022 cel mai aglomerat aeroport actual din lume, Hartsfield-Jackson Atlanta International, și cu aproape 100 de milioane mai mult decât Dubai International. DXB, să nu uităm, este deja cel mai aglomerat aeroport din lume în afara SUA și principala poartă internațională a Dubaiului.

Cu toate acestea, la un deceniu și o pandemie de la acel zbor inițial de pasageri și la 13 ani de când a fost deschis pentru prima dată pentru operațiuni de transport de marfă, cel mai nou aeroport din Dubai este încă foarte mult în lucru.

DWC și-a găsit un rol ca centru de întreținere, reparare și revizie a aeronavelor – „MRO” în limbajul industriei. De asemenea, DWC găzduiește o serie de operatori de transport aerian de marfă (inclusiv Emirates Cargo, filiala de transport de marfă a transportatorului aerian de pavilion din Emiratele Arabe Unite) și gestionează avioane executive și unele zboruri charter.

FOTO După troleibuze Solaris. Nicușor Dan scoate pe străzi noi autobuze electrice. Pe ce traseu vor circula CITEȘTE ȘI FOTO După troleibuze Solaris. Nicușor Dan scoate pe străzi noi autobuze electrice. Pe ce traseu vor circula

Cu toate acestea, serviciile regulate de pasageri sunt limitate la cele oferite de o mână de transportatori low-cost care operează servicii în principal către Europa de Est, Rusia și Asia Centrală.

Deci, ce s-a întâmplat cu aceste planuri ambițioase? Și când am putea vedea un calendar sau noi proiecte?

„Aeroportul viitorului”

Recentul Dubai Air Show, desfășurat în 2023 într-un spațiu construit special pentru acest scop pe Aeroportul Internațional Al Maktoum, a oferit câteva indicii intrigante despre ceea ce va urma pentru DWC – și câteva informații despre strategia pe termen lung a Aeroporturilor din Dubai.

„Am prioritizat extinderea și investițiile la DXB pentru a răspunde cerințelor și planurilor clienților noștri”, a declarat Paul Griffiths, CEO al Dubai Airports, pentru CNN. „Acest lucru va continua până când toate capacitățile posibile vor fi absorbite”.

Planul este de a maximiza capacitatea actuală prin „aplicarea de tehnologii inovatoare și reamenajări pentru a regândi utilizarea spațiului”, spune Griffiths, adăugând încă 20 de milioane de pasageri la capacitatea anuală actuală a DXB, de 100 de milioane de pasageri.

Casa Albă anunță: Biden a semnat un proiect de lege pentru a evita închiderea Guvernului CITEȘTE ȘI Casa Albă anunță: Biden a semnat un proiect de lege pentru a evita închiderea Guvernului

„Această extindere nu numai că va permite o creștere pe termen scurt, dar ne va oferi, de asemenea, mai mult timp pentru a stabili o strategie pentru extinderea treptată a DWC. Previziunile noastre de pasageri pentru 2023 se ridică la 86,8 milioane, cu proiecții de 88,2 milioane și 93,8 milioane pentru 2024 și, respectiv, 2025”, adaugă el.

Griffiths a avut grijă să nu confirme un calendar, dar în noiembrie 2023 a declarat pentru agenția de presă AFP că atunci când capacitatea va fi atinsă „vom avea nevoie de un nou aeroport […] Acest lucru va trebui să se întâmple la un moment dat în cursul anilor 2030”.

„DWC este o perspectivă palpitantă”, a declarat Griffiths pentru CNN în luna ianuarie a acestui an. „Viitoarea fază 2 de dezvoltare reprezintă o oportunitate semnificativă, permițându-ne să construim de la zero în aliniere cu obiectivele mai largi și planurile de creștere ale Dubaiului”.

Griffiths a declarat reporterilor de la show-ul aviatic că se realizează deja proiecte pentru noul mega-aeroport, dar modelul masiv, la scară tridimensională, expus la eveniment, cu cele șase piste paralele și trei terminale gigantice, este deja depășit de câțiva ani.

Schimbarea modelului de afaceri

Cu toate acestea, Griffiths a sugerat revistei Business Traveller o abordare modulară interesantă pentru extinderea treptată a DWC pe o perioadă care ar putea ajunge până în anii 2050. „Nu planificăm un aeroport care să aibă terminale”, a spus el. „Vom schimba complet modelul de afaceri pentru aeroporturi, le vom face de fapt mult mai intime și vom scăpa de toate procesele tradiționale la care a trebuit să ne supunem clienții, pentru mult prea mult timp”.

Germania pregătește un pachet de măsuri fiscale în valoare de circa 7 miliarde de euro, pentru a stimula economia aflată în impas CITEȘTE ȘI Germania pregătește un pachet de măsuri fiscale în valoare de circa 7 miliarde de euro, pentru a stimula economia aflată în impas

Aeroportul va fi piesa centrală a unui proiect mult mai amplu, numit Dubai South, care prevede crearea unui întreg oraș nou pe o întindere de 145 de kilometri pătrați de deșert la sud de Dubai.

Această zonă nouă, din care unele bucăți încep deja să prindă contur, va avea opt cartiere, fiecare alocat unei anumite industrii sau activități, cu un amestec de zone rezidențiale și comerciale, de asemenea.

viewscnt
Afla mai multe despre
dubai
aeroport