Două feriboturi vor fi construite la Șantierul Naval Damen Mangalia pentru compania canadiană Seaspan Ferries

Două feriboturi vor fi construite la Șantierul Naval Damen Mangalia pentru compania canadiană Seaspan Ferries
scris 3 iun 2019

Două feriboturi hibrid RoRo urmează să fie construite la Șantierul Naval Damen Mangalia pentru compania canadiană Seaspan Ferries, după ce șantierele navale Damen au câștigat oferta de construire a noilor feriboturi, a anunțat luni Ministerul Economiei.

Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri, și a fost proiectată astfel încât să permită încărcarea și transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 metri, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

"Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de Gaz Natural Lichefiat. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021, construcția acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta", se arată în comunicat.

FOTO Compania germană Pelikan a realizat o serie limitată a unui stilou cu numele Regele Mihai I al României CITEȘTE ȘI FOTO Compania germană Pelikan a realizat o serie limitată a unui stilou cu numele Regele Mihai I al României

Cele două companii au lucrat îndeaproape pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranță, de performanță și de funcționare necesare, potrivit ministerului.

"Vorbim despre încă un contract cu beneficii multiple pentru cel mai mare șantier din Europa și, implicit, pentru economia României. Contractul confirmă încă o dată capacitățile extraordinare de care dispunem în România, precum și calitatea resursei umane înalt calificate de pe șantier. Prin specialiștii din Șantierul Naval de la Mangalia avem capacitatea să construim în România o gamă largă de nave, complexe, de mare capacitate și foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa în construcția navală", a declarat ministrul Economiei, Niculae Bădălău.

Acesta numește parteneriatul dintre Damen si România "un succes".

"Damen a muncit foarte mult pentru a câștiga acest proiect, iar Seaspan Ferries este încântat să se asocieze cu ei în noul lor santier din Mangalia, România. Santierul are o bună reputație pentru calitate și are forța de muncă și infrastructura necesară pentru a construi aceste nave complexe pentru Seaspan Ferries. Damen lucrează îndeaproape cu Seaspan pentru a se asigura că navele își ating capabilitățile de top, iar Seaspan Ferries așteaptă cu nerăbdare să colaboreze cu echipa Damen pe acest proiect interesant", a declarat la rândul său Harly Penner, Director Fleet Engineering & Vessel Development de la Seaspan Ferries.

La rândul său, Leo Postma, director de vânzări al Damen, spune că acesta este începutul unui parteneriat cu un potențial imens pentru viitor.

"Suntem foarte entuziasmați să construim aceste nave hibrid cu doua sisteme de propulsie pentru Seaspan Ferries și suntem mândri că un astfel de operator de încredere a decis sa aleagă Damen pentru acest proiect", a adăugat Leo Postma, director de vânzări al Damen.

viewscnt
Afla mai multe despre
santierul naval damen mangalia
seaspan ferries
feribot