Celebrul incendiu din luna mai în care a fost implicată o Dacia Spring, în județul Timiș, are în acest moment o decizie a companiei Renault, care a investigat automobilul și a ajuns la o concluzie care nu-l mulțumește pe proprietar. El a primit deja despăgubiri de la CASCO și a anunțat ce mașină își cumpără cu banii luați.
Proprietarul Daciei Spring care a luat foc în timp ce era condusă de soția lui, în apropiere de Timișoara, a publicat răspunsul primit de la Renault România, în urma investigației derulate de companie asupra mașinii. Rezultatul transmis de cei de la Dacia schimbă radical situația, deoarece inginerii susțin că au găsit două găuri despre care spun că au fost făcute din exterior, conform analizei Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
VEZI AICI ȘI VIDEO&FOTO Un autoturism Dacia Spring a ars complet, după ce a început să scoată zgomote
„Având în vedere incidentul din data de 12.05.2023 când autoturismul proprietate personală marca Dacia Spring a luat foc in mers, în mașină aflându-se sotia și copilul meu, am decis să postez public răspunsul primit de la Mioveni, astfel încât să cunoască absolut toată lumea poziția față de un incident de asemenea amploare”, spune acesta în anunțul referitor la răspunsul primit de la Dacia.
El arată că evaluarea mașinii s-a făcut în Timișoara, fiind invitat la procedura de constatare, la care însă nu a participat pentru că cei de la service ar fi schimbat data.
El face publică și suma pe care a primit-o în urma despăgubirii: „Am primit de la asigurator suma de 15.600 de euro după acest incendiu. Am preferat să investesc acești bani intr-o mașină clasică pe combustibili fosili”.
Conform raportului de evaluare al celor de la Dacia, „Inspecția vizuală neinvazivă a vehiculului a evidențiat: bateria de tracțiune a suferit o acumulare de gae sub presiune, care a condus în final la destinderea lor spre exterior, printre cele două cartere metalice de protecție, precum și la generare flăcărilor vizibile din exterior; epicentrul incendiului s-a situat în zona bateriei de tracțiune”.
Surpriza vine însă în continuarea raportului: „Respectiva zonă a fost cercetată vizual extrme de aminuțios, constatându-se următoarele aspecte: prezența a două perforări cvasicirculare de circa 5 – 6 milimetri în diametru, realizate la nivelul carterului metalic inferior al bateriei de tracțiune în zona mediană dinspre spatele vehiculului. Se constată vizual că aceste perforări pătrund până în interiorul modulelor electrice ale bateriei de tracțiune”.
CITEȘTE ȘI FOTO BMW spune că a depășit Tesla din punct de vedere al tehnologiilor de bateriiRaportul de evaluare cuprinde și fotografii ale celor două orificii, despre care inginerii susțin că au fost făcute dinspre exterior și au stat la originea incendiului. Mai mult, ei scriu în raport că „sunt vizibile multiple urme de zgârieturi realizate pe mai multe direcții, create cel mai probabil de un corp dur, cu muchie ascuțită”.
În urma incendiului, mașina Dacia Spring a ars în totalitate, fiind considerată daună completă.