Secretul anunțului VW privind fabrica de baterii din Europa de Est

Secretul anunțului VW privind fabrica de baterii din Europa de Est
scris 2 nov 2023

Cehia se zbate să atragă cât mai multe investiții industriale în zona de mașini electrice, în timp ce în România nu există niciun proiect serios în acest sens. Prim-ministrul ceh l-a chemat pe CEO-ul VW pentru a-i cere un răspuns ferm.

Profit.ro organizează pe 9 noiembrie Gala anuală Povești cu Profit...made in Romania, în care sunt premiați manageri și companii românești - DETALII AICI

Ieri a fost anunțat că grupul german Volkswagen nu are în prezent planuri pentru o altă fabrică de baterii pentru vehiculele electrice, după discuțiile de săptămâna aceasta cu oficiali guvernamentali din Cehia.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Primul drum expres din Vestul țării, gata să fie deschis înainte de termen CITEȘTE ȘI VIDEO Primul drum expres din Vestul țării, gata să fie deschis înainte de termen
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Întâlnirea CEO-ului Volkswagen Group cu prim-ministrul ceh Petr Fiala, la finalul căreia grupul german a anunțat că nu este presat să construiască o nouă fabrică de baterii în Europa, are la origine preocupările autorităților cehe de a atrage investitori pentru astfel de facilități dedicate mașinilor electrice.

Până acum, VW Group a fost în prim plan, beneficiind și de promisiuni privind susținerea financiară a unei astfel de investiții. Terenul propus de guvernul ceh este unul generos, însă pe el se bat și alte companii care doresc să facă astfel de investiții. Este vorba despre un fost aerodrom militar, cu o lungime de peste 1,5 kilometri, aflat în perimetrul orașului Plsen.

TABEL Ieftinire considerabilă a carburanților. Prețurile au coborât la nivelul celor din urmă cu câteva luni CITEȘTE ȘI TABEL Ieftinire considerabilă a carburanților. Prețurile au coborât la nivelul celor din urmă cu câteva luni

Într-o conferință de presă, premierul ceh a declarat că nu mai poate aștepta o decizie întârziată a celor de la VW. „Nu mai putem ține blocat terenul pentru acest proiect”. Acesta este motivul pentru care i-a cerut CEO-ului Blume o întâlnire, la finalul căreia filiala locală, Skoda, cea care era direct interesată de o astfel de investiție, a fost nevoită să transmită un mesaj neplăcut. Din textul postat se deduce fără îndoială regretele Skoda cauzate de răspunsul negativ al șefilor VW Group.

„Înalți directori de la Volkswagen AG și Škoda Auto au avut recent o discuție de afaceri productivă cu prim-ministrul ceh Petr Fiala și ministrul industriei Jozef Síkela în ceea ce privește transformarea industriei auto și potențiala localizare a unei giga fabrici în Republica Cehă. În primul rând, Škoda Auto își exprimă aprecierea reprezentanților guvernului, partenerilor municipali, sindicatului KOVO, tuturor celorlalți părți interesate și întregii echipe care a contribuit la faza de pregătire a acestui potențial proiect. Cu toate acestea, așa cum a menționat deja în mod public CEO-ul Grupului Volkswagen, Oliver Blume, în acest moment nu există niciun caz de afaceri presant pentru o decizie privind o nouă gigafabrică”.

Altfel spus, în ultimii aproape doi ani s-au făcut eforturi imense pentru ca Cehia să primească acest proiect, prin Skoda. Acum, decizia închide, practic, dosarul pregătit și lasă guvernului mână liberă pentru a discuta cu alți investitori. Ministrul industriilor, Jozef Sikela a declarat presei că a avut deja discuții cu cinci companii, din care două au proiecte la fel de mari precum cel al VW. Grupul german intenționa să planifice o capacitate maximă de 40 GWh, cu circa 3000 de angajați.

Volkswagen AG amână planurile de construire a unei fabrici de baterii pentru mașinile electrice în Europa de Est CITEȘTE ȘI Volkswagen AG amână planurile de construire a unei fabrici de baterii pentru mașinile electrice în Europa de Est

Volkswagen anunțase încă din prima parte a acestui an că ia în calcul mutarea proiectului din Europa de Est în America de Nord. Acolo au apărut condiții noi în urma legii IRA, care stimulează producția de baterii și vehicule în această regiune, iar subvențiile acordate de SUA și Canada sunt mai mult decât generoase.

Cehii au sperat însă că mai pot prinde proiectul, ceea ce s-a dovedit inutil. Motivul este scăderea neprevăzută a piețe de mașini electrice și imposibilitatea VW Group de a-și menține țintele de producție stabilite anterior. Cu un număr de comenzi mult redus, cum s-a întâmplat de altfel și cu alți constructori, compania nu mai are nevoie, deocamdată, de atât de multe baterii pe cât își propusese în urmă cu un an sau doi.

Cei de la Skoda se mulțumesc deocamdată să anunțe celelalte proiecte electrice, pentru a arăta guvernului că investițiile nu se opresc odată cu decizia privind fabrica de baterii. „Ne angajăm să modelăm transformarea industriei auto. Viitorul Škoda Auto este electric și suntem dedicați să investim 5,6 miliarde de euro în mobilitate electrică și 700 de milioane de euro în digitalizare până în 2027”. Cei de la Skoda confirmă cu această ocazie faptul că vor produce în Cehia nu doar viitoarea generație Enyaq, ci și un nou SUV electric, derivat din conceptul Vision 7S.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw group fabrica baterii
oliver blume
skoda