Caalculul este că, prin aplicarea acestei reguli, traficul din orele de vârf s-ar reduce cu peste 150.000 de vehicule, permițând un flux mai fluent pentru transportul public și pentru deplasările esențiale ale cetățenilor.
"În ultimii zece ani, numărul mașinilor înmatriculate în București a crescut cu peste 40%, ajungând astăzi la peste 1,7 milioane de autovehicule. La acestea se adaugă, zilnic, aproximativ 300.000 de mașini din județele vecine.

Orașul nu a fost proiectat pentru un asemenea volum. Rezultatul este vizibil pentru toți: blocaje constante, poluare accentuată și timp pierdut în fiecare zi. Este o problemă de mobilitate, dar mai ales de calitate a vieții", este argumentat.
DOCUMENTUL PREGĂTIT POATE FI VĂZUT AICI
Recent au fost deschise și două noi benzi unice pentru transportul public, pe Calea Crângași. între Gen. Petre Popovăț și Pasajul Grant) și Șoseaua Cotroceni. între Prof. Dr. Ghe. Marinescu și Splaiul Independenței.
Primarul interimar al Bucureștiului, Stelian Bujduveanu, anunță că sunt pregătite și alte artere pentru benzi unice, pe Lascăr Catargiu, Drumul Taberei, Bd. Regele Mihai I și Strada Polonă.
”Două noi benzi unice pentru transportul public sunt gata și deja folosite de bucureșteni: Calea Crângași (între Gen. Petre Popovăț și Pasajul Grant) Șoseaua Cotroceni (între Prof. Dr. Ghe. Marinescu și Splaiul Independenței).

Rezultatul e clar: autobuzele și troleibuzele câștigă timp, oamenii ajung mai repede unde au treabă”, spune primarul interimar.

”Știu cât de mult contează să nu mai pierzi ore bune în trafic.

De aceea pregătim și alte artere pentru benzi unice: Lascăr Catargiu, Drumul Taberei, Bd. Regele Mihai I și Strada Polonă. Bucureștiul are nevoie de soluții simple, dar eficiente!”, afirmă Bujduveanu.

În august, Stelian Bujduveanu anunța prelungirea rețelei de benzi unice pentru transportul public în București.
”Continuăm să extindem rețeaua de benzi dedicate transportului public. În următoarele săptămâni, amenajăm 10,55 km de benzi unice, iar în total ajungem la 65,3 km – din care 35,5 km sunt exclusiv pentru autobuze”, a anunțat Stelian Bujduveanu.

Potrivit acestuia, noile benzi vor fi amenajate pe următoarele trasee:
- Bd. Lascăr Catargiu (între Piața Victoriei și Piața Romană, sens spre Romană) – 0,9 km
- Șos. Cotroceni (între str. Prof. Dr. Gh. Marinescu și Splaiul Independenței, pe ambele sensuri) – 0,4 km
- Bd. Iuliu Maniu (între str. Lujerului și Liceul Tudor Vladimirescu, sens spre centru) – 0,45 km
- Bd. Regele Mihai I al României (zona centrală, sens spre Piața Presei) – 1,2 km
- Calea Crângași (între str. Gen. Petre Popovăț și Pasajul Grant, sens spre pasaj) – 0,6 km
- Drumul Taberei, pe ambele sensuri – 7 km (3,5 km pe sens)
”Unele dintre aceste proiecte au deja toate avizele necesare, iar altele sunt în curs de avizare. Dincolo de cifre, e un pas în plus spre un transport public mai rapid și mai previzibil. Cred că Bucureștiul are nevoie de asta – și tocmai de aceea, alegem să încurajăm și să prioritizăm transportul public”, a mai transmis Bujduveanu.