Directorul general al producătorului de automobile Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Sergio Marchionne, a afirmat, într-un interviu pentru Bloomebrg, că vede Samsung Electronics ca pe un potențial partener strategic, în contextul în care, luna acesta, au apărut informații legate de o posibilă preluare a diviziei de componete auto Magneti Marelli de către compania sud-coreană.
"Avem o relație foarte bună cu Samsung, atât în calitate de furnizor cât și ca potențial partener strategic", a declarat Sergio Marchionne.
Luna aceasta, surse apropiate situației au declarat că Samsung Electronics poartă discuții avansate cu Fiat Chrysler în vederea cumpărării mai multor operațiuni ale producătorului de componente auto Magneti Marelli, deținut de grupul italian, o eventuală preluare a întregii companii nefiind exclusă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Samsung este interesată în mod special de elementele optice și de sistemele telematice și de multimedia produse de Magneti Marelli, însă ar putea analiza și preluarea integrală a companiei italiene. Un acord în acest sens ar putea evalua producătorul de componente la peste 3 miliarde de dolari, a spus una dintre sursele menționate.
Preluarea Magneti Marelli ar ajuta Samsung să își reducă dependența de segmentul dispozitivelor electronice. Totodată, mutarea ar reprezenta un pas important în direcția dezvoltării de tehnologii pentru mașinile autonome, domeniu care atrage tot mai multe companii din IT&C, în frunte cu Google și Apple.
“Fiat a primit mai multe oferte pentru divizia de componente auto, dar nu am făcut niciun comentariu în legătută cu Samsung. Nu suntem interesați doar de vânzarea Magneti Marelli, care are o importanță strategică pentru noi și, orice s-ar întâmpla pe viitor, nu se va întâmpla peste noapte”, a adăugat Marchionne.
În luna mai, Google și FCA au convenit să colaboreze pentru construcția a 100 de vehicule autonome, în cel mai important acord de până acum între o companie din Silicon Valley și un producător auto.
Fiat nu dispune de resursele necesare pentru a dezvolta singură autovehicule autonome și nici nu s-a arătat interesată, până recent, să exploreze acest domeniu, în contextul în care multe alte companii din tehnologie și sectorul auto lucrează intens la dezvoltarea unor mașini fără șofer. Pe de altă parte, Google lucrează de peste șase ani la dezvoltarea unor mașini fără șofer. Modelele autonome dezvoltate de companie au fost testate pînă acum pe o distanță totală de peste 3 milioane de kilometri pe drumurile din Statele Unite ale Americii, timp în care au fost implicate în 17 incidente minore de trafic.