Peugeot SA (PSA) și Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au dat publicității detaliile acordului pe baza căruia se va realiza fuziunea celor două companii. Primul pas va fi realizarea unui memorandum de înțelegere de la care va pleca fuziunea finală.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
Potrivit anunțului comun, cele două companii auto, PSA și FCA, urmăresc „crearea unui nou grup auto cu o talie și anvergură mondiale, al cărui capital va fi deținut 50% de acționarii Group PSA și 50% de acționarii FCA.”
Potrivit datelor anunțate, noua companie va deveni al patrulea constructor mondial de automobile, în termeni de vânzări anuale, cu aproximativ 8,7 milioane de vehicule. Marjele noii companii vor fi, după cum susțin cele două părți, printre cele mai ridicate de pe piețele pe care operează, „susținute de forța FCA în America de Nord și America de Sud, și cea a PSA în Europa”. Sinergiile vor fi realizate în procent de 80% începând cu sfârșitul anului al patrulea. Costul pentru realizarea sinergiilor este estimat la 2,8 miliarde euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul PSA - FCA va avea o cifră de afaceri consolidată de 170 miliarde de euro, venituri operaționale de 11 miliarde euro, pe baza rezultatelor din 2018, exclusiv Magneti Marelli și Faurecia.
Grupul se va întări pe segmentele limuzine, premium, generalist, SUV, comercial, după cum se precizează în comunicat. Sunt calculate sinergii anuale, progresive, de 3,7 miliarde euro, „fără închiderea de uzine”. Printre direcțiile care pot crea cele mai multe sinergii se numără utilizarea de platforme comune, motorizări, tehnologii și capacitate de achiziție importantă, dată fiind noua dimensiune a grupului.
Conducerea noii companii va fi asigurată de „o echipă recunoscută pentru crearea de valoare excepțională (...) la precedentele operații de fuziune”, respectiv John Elkan, președinte ale Consiliului de Administrație, și Carlos Tavares, CEO și membri al consiliului. Consiliul de Administrație al societății-mamă, cu sediul în Olanda, va avea o reprezentare echilibrată, cu o majoritate de administratori independenți.
Cele două companii au spus că au votat în unanimitate, în consiliile de conducere, decizia de începere a fuziunii, acestea dând echipelor care le reprezintă mandate pentru finalizarea discuțiilor și conturarea unui Memorandum de Înțelegere, în săptămânile următoare.
Consiliul de administrație va avea 11 membri, din care cinci vor fi numiți de FCA, între care va fi John Elkan, președinte, și cinci membri numiți de Group PSA, între care administratorul referent și vice-președintele. Carlos Tavares va fi CEO pentru un contract inițial de 5 ani. El va fi, implicit, și membru al Consiliului de Administrație.
„Această apropiere este seminifcativ creatoare de valoare pentru toate părțile implicate și deschide un viitor promițător pentru noi, cele două grupuri. Sunt foarte satisfăcut de munca deja desăfșurată cu Mike și voi fi foarte fericit să construiesc cu el o companie de referință”, a declarat Carlos Tavares, viitorul CEO al PSA - FCA
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Fuziunea Peugeot - Fiat Chrysler Automobiles a fost aprobată, o asociere care creează o companie de aproape 50 miliarde dolari„Sunt fericit de această oportunitate de a lucra cu Carlos și echipa sa pe această fuziune foarte de impact pentru industria noastră. Avem o lungă istorie de cooperare fructuoasă cu grupul PSA și sunt convins că împreună, cu excelentele noastre echipe, vom putea crea un actor-cheie al mobilități de anvergură mondială”, a spus și Maike Manley, actual CEO al FCA, despre care nu s-a transmis nicio informație referitor la poziția pe care o va avea în viitoarea companie.
Detaliile contractului de fuziune seamănă izbitor cu cele avansate în negocierile cu Renault, din acest an. Potrivit acelor date, Mike Manley ar trebui să fie COO al noii companii.
Noua companie auto va fi cotată la bursele din Paris, Milano și New York.
Anunțul privind fuziunea conține, de altfel, mai multe prevederi privind drepturile de vot, precum și participațiile acționarilor EXOR N.V. (familia Agnelli), Bpifrance Participations SA (statul francez), DFG (n.r. Dongfeng) și Familia Peugeot. Acestea vor avea un angajament de standstill, pentru o perioadă de 7 ani de la data fuziunii. Acțiunile EXOR, Bpifrance și Familia Peugeot vor fi subsumate unei perioade de incesibilitate de 3 ani. Familia Peugeot va putea să-și mărească participația la 2,5% în următorii 3 ani, prin achiziția de acțiuni de la Bpifrance sau DFG (acționarii PSA).
Înainte de fuziune, FCA va distribui acționarilor un dividend excepțional de 5,5 miliarde euro și participația în Comau. De asemenea, PSA va distribui acționarilor cele 46% de părți deținute la Faurecia.
În luna martie a acestui an a apărut o informație legată de posibile discuții privind o fuziune între PSA și FCA, dar atunci acționarii FCA au declarat că se opun unei astfel de fuziuni, din cauza datoriilor PSA.