Ambasadorii celor 27 de state membre ale Uniunii Europene au semnat acordul care parafează sfârșitul motoarelor cu combustie pentru autoturismele noi, începând din 2035, după ce Germania și-a ridicat blocajul în schimbul unei derogări în cazul carburanților sintetici, relatează AFP.
Textul obligă automobilele noi să nu mai emită deloc dioxid de carbon (CO2), interzicând de facto vehiculele pe benzină, motorină și hibride, în favoarea celor electrice, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Textul adoptat urmează să fie introdus pe ordinea de zi a unei reuniuni, marți, a miniștrilor Energiei din UE, în vederea adoptării sale oficiale, anunță președinția suedeză a Uniunii.
Așa cum anunțaseră anterior, reprezentanții Italiei și Poloniei au votat împotriva acordului așa cum a fost propus, iar România și Bulgaria s-au abținut în cursul întâlnirii, potrivit informațiilor transmise de cei care au participat la reuniune. Modificările anunțate deja de săptămâna trecută de vicepreședintele Frans Timmermans se referă la introducerea unei derogări pentru vehiculele care funcționează numai cu combustibili sintetici, la solicitarea Germaniei, care a condiționat votul de această prevedere.
În urma acestui acord, care merge mai departe în urma votului dat de majoritatea ambasadorilor celor 27 de țări membre UE, autoturismele noi, vândute pe teritoriul Uniunii Europene, nu vor mai putea emite CO2, începând cu 2035, decât dacă - în baza derogării obținute de Germania - vor fi neutre CO2. Asta înseamnă că vor putea folosi carburanți care în procesul de fabricare înglobează un nivel de CO2 egal cu cel al emisiilor în timpul funcționării. Principalii producători care vor beneficia de aceste derogări sunt mărcile de mașini sport de lux, Porsche și Ferrari, care vor să mențină mașinile cu motoare cu combustie în oferta lor, chiar dacă e-combustibilii vor avea un preț prohibitiv.