După o lună foarte bună, cu creștere, Dacia înregistrează o scădere abruptă în Franța, pe fondul încheierii programului de subvenționare. Contextul este unul total nefavorabil, toată piața auto din Hexagon înregistrând un declin.
Dacia a înmatriculat 14.910 autoturisme în luna iunie, pe piața din Franța, un volum mai bun decât cel de luna trecută, dar mai mic cu 10 procente față de cel înregistrat anul trecut. Oprirea programului de tip Rabla derulat de guvernul francez a condus la oprirea bruscă a vânzărilor, astfel că s-a înregistrat o scădere de 14,6% pe întreaga piață.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul Renault a fost mult mai afectat, înregistrând un declin de 27,6%, în timp ce Stellantis a reușit să mențină scăderea la cote minime, cu -6,5%. Chiar și în aceste condiții, mai multe mărci au reușit să obțină rezultate peste cele din 2020, între care se remarcă grupul VW, toate mărcile sale, cu excepția SEAT, având cifre mai bune decât în 2020.
Pentru Dacia, scăderea sub cea medie a pieței a adus în schimb o creștere a cotei de piață, la 7,45% apropiindu-se astfel de nivelul înregistrat anterior crizei.
La finalul primei jumătăți de an, Dacia și-a păstrat mai mult de jumătate din creșterea acumulată în lunile anterioare, astfel că are un plus de 54,67% față de primele șase luni din 2020, cu 62.997, cu peste 22.000 de autoturisme înmatriculate în plus, și o cotă de 6,81%. Cea mai bună veste pentru Dacia este că modelul Sandero a reușit să se mențină în topul vânzărilor, urcând pe locul 4 în această primă jumătate de an. Hatchback-ul produs în Maroc a înregistrat un volum de 39.115 unități în primele șase luni, cu o cotă de piață de 4,2%, la o foarte mică distanță de mașina de pe locul al treilea, Peugeot 2008, cu care rivalizează versiunea Stepway. Pe primele locuri se află, în preferințele francezilor, Peugeot 208 și Renault Clio.
În total, piața franceză de autoturisme s-a situat la un nivel de 922.766 unități, apropiindu-se de pragul de 1 milion. Creșterea medie a pieței, pe această primă jumătate de an, a fost de 28.91%. Grupurile franceze au avut evoluții diferite: Dacă Stellantis a depășit media, cu 26,26%, Renault Group s-a situat mult sub această medie, cu 15,4% creștere, din cauza vânzărilor modeste ale mărcii franceze, cu numai 4,2% în plus comparativ cu 2020.