Dacia reia mesajul Renault că nu va scumpi Spring chiar dacă are 31% taxe vamale. „Avem deja 300 de comenzi.”

Dacia reia mesajul Renault că nu va scumpi Spring chiar dacă are 31% taxe vamale. „Avem deja 300 de comenzi.”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 iul 2024

Dacia a deschis deja comenzile pentru noul Spring, un facelift pronunțat al primului automobil electric vândut de marcă, la prețuri care sunt chiar mai mici decât cele de acum trei ani, de la lansarea pe piață a acestui model.  Livrările vor începe însă doar în septembrie, iar până atunci clienții s-au trezit cu tarife vamale majorate de Uniunea Europeană.

Pentru că se află în grupul companiilor care au cooperat cu reprezentanții Comisiei Europene, Dongfeng, constructorul chinez care produce modelul Spring pentru grupul Renault, va plăti 20,8% taxe vamale care se adaugă celor 10% care erau deja în vigoare, pentru modelul Dacia Spring. În total, mașina intră în Europa cu aproape 31% mai scump, evident calculat la prețul de facturare în vamă.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Ți-a fost anulată cursa TAROM? Ce trebuie să faci pentru a primi banii înapoi. Adresa de e-mail specială CITEȘTE ȘI FOTO Ți-a fost anulată cursa TAROM? Ce trebuie să faci pentru a primi banii înapoi. Adresa de e-mail specială
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Mihai Bordeanu, directorul Dacia România, spune că în acest moment nu există planuri de majorare a prețului modelului Spring. Același mesaj a fost transmis anterior și de Renault.

„Noi am anticipat discuțiile acestea referitoare la taxe și, chiar dacă nu știam valoarea, am reușit să anticipăm creșterea de taxe în prețul mașinii pe care îl vedeți acum”, spune șeful Dacia, care susține că deocamdată compania poate să păstreze prețul la valoarea existentă.

„Am decis să monitorizăm situația, știm că tarifele vor fi decise pe final de an cu aplicare retroactivă. Dar ceea ce am decisă să facem acum este să protejăm clienții. Toată lumea care cumpără mașina are prețul ăsta garantat”, a explicat Mihai Bordeanu.

Dacia reclamă: Pierdem 50.000 de euro săptămânal din cauza închiderii circulației pe Valea Oltului. O prelungire ar fi un dezastru CITEȘTE ȘI Dacia reclamă: Pierdem 50.000 de euro săptămânal din cauza închiderii circulației pe Valea Oltului. O prelungire ar fi un dezastru

Bordeanu a mai precizat că, după trei luni de la lansare, noul Spring are un ritm mai scăzut al comenzilor, având în vedere că mașina nu a ajuns încă în showroom-uri. „Avem circa 300 de comenzi, ceea ce înseamnă în 3 luni 100 de comenzi pe lună. Considerăm rezultatul foarte bun, oamenii încă n-au văzut mașina decât în poze. Mă aștept la o creștere semnificativă a comenzilor Spring după lansare, sunt optimist. Mașinile vor avea termen de livrare scurt, de o lună”. În urmă cu un an, Spring se vindea, în medie, în peste 500 de exemplare lunar, pe piața din România.

Pe de altă parte, cererea pentru modelul actual Spring a scăzut foarte mult ca urmare a reducerii valorii tichetului Rabla, iar acest lucru reprezintă un semnal de alarmă pentru Dacia. „Programul Rabla a fost bun, nu contestă nimeni existența lui, dar anul acesta 80% din buget nu s-a consumat, la persoane fizice. Asta înseamnă că prețul joacă un rol cheie și s-a văzut. Noi am compensat integral diferența de la Rabla, pentru Spring”.

Dacia reclamă: Pierdem 50.000 de euro săptămânal din cauza închiderii circulației pe Valea Oltului. O prelungire ar fi un dezastru CITEȘTE ȘI Dacia reclamă: Pierdem 50.000 de euro săptămânal din cauza închiderii circulației pe Valea Oltului. O prelungire ar fi un dezastru

Modelul electric al Dacia a reușit să rămână în top 5 al vânzărilor din România, în acest an, în pofida unei scăderi mari a vânzărilor. Cu 2.101 unități înmatriculate, Spring a depășit Jogger, pe primele șase luni ale anului, dar a pierdut 35,6% față de volumul înregistrat în urmă cu un an. Pe perioada verii, până la startul livrărilor noului Spring, este de așteptat să asistăm la scăderi și mai mari.

Mihai Bordeanu a declarat că în acest moment Dacia mizează foarte mult pe vânzările online, care au ajuns la 50% din totalul vânzărilor mărcii pe piața locală. „Jumătate din sursele de vânzări sunt online. Asta înseamnă că una din două mașini are un parcurs online, chiar dacă ajunge la final la un dealer unde se plasează comanda. Vrem să depășim în acest an 10.000 de mașini vândute pe canale online”.

Site-ul de vânzări online al mărcii permite selectarea și configurarea unui automobil, precum și plasarea unei comenzi cu plata unui avans cu cardul, însă finalizarea vânzării și semnarea contractelor se face în sistem clasic, la un dealer auto.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring preturi
vanzari spring
mihai bordeanu
taxe vamale dacia