Dacia anunță că a integrat tehnologia GPL în uzina din Mioveni, astfel că modelele sale din noua generație pot fi vândute acum clienților cu o propulsie alternativă, benzină + GPL, care are nu doar un nivel redus de consum, dar și un preț mult mai accesibil pentru carburantul folosit. Pentru cei care sunt preocupați de aspectul ecologic, aceste motorizări vor fi și mai puțin poluante.
La momentul lansării noilor generații Sandero/Logan, versiunile echipate cu propulsie mixtă, benzină și GPL au atras atenția jurnaliștilor. Motivul este foarte simplu: față de vechile mașini cu GPL, a căror instalație de alimentare era simplistă și de cele mai multe ori era realizată after-market, de această dată întreaga instalație este echipată pe automobil încă de pe liniile de fabricație și aduce o serie de avantaje.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cel mai important este că șoferul are un control deplin asupra modului de alimentare chiar de la volan, în mers. Butonul aflat la dispoziția șoferului poate comuta pe una sau pe alta dintre tehnologiile de alimentare, iar trecerea se face lin, fără blocaje și fără a fi nevoie să oprești mașina.
Computerul de bord afișează autonomia cu ambele tipuri de carburant, astfel că, la un plin complet, mașina poate merge fără oprire peste 1000 de km, constructorul raportând o autonomie maximă de peste 1.300 de km, cu ambele rezervoare umplute.
CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?Reprezentanții Dacia spun acum că tehnologia GPL a fost deja integrată de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie, fiind complet instalată în procesele de fabricație de la uzinele Dacia din Mioveni. Echiparea este în acest moment disponibilă pe toată gama Dacia, deja, în 2020, 26% din mașinile care au ieșit de pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni având instalate GPL direct în fabricație.
CITEȘTE ȘI Experții THC.RO estimează o creștere solidă a mediului e-commerce în România și în 2021Principala caracteristică a gazelor de tip GPL este nivelul redus de emisii de CO2, ceea ce oferă cifre mai bune atât proprietarului, cât și companiei, la calculul țintelor de emisii.
CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internațională„Tehnologia GPL ajută la atingerea prevederilor normelor CAFE și este integrată de echipele noastre de ingineri aici, în România, pe motorizările existente în gamă. Emisiile de CO2 sunt mai scăzute cu 11% față de versiunea pe benzină.
CITEȘTE ȘI Câți bani generează industria jocurilor de noroc la bugetul de statLucrăm îndeaproape cu colegii din uzine, astfel încât să livrăm clienților noștri o alternativă mai curată, simplă și competitivă”, a declarat Alexander Simionescu, director al centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Andrei Cionca, CEO, Impetum Group: Optimismul managerilor a crescut. S-au deteriorat capitalul de lucru și relația cu băncile, dar suntem departe de o criză a cash-ului în companiiModelele echipate cu motoare pe GPL ale Dacia folosesc indicativul ECO-G, odată cu noua generație. Potrivit Dacia, în 2020, pe piața din România, au fost vândute peste 10.300 de vehicule cu această motorizare, adică 23% din totalul înmatriculărilor mărcii. Pe modele, ponderea cea mai importantă a versiunilor ECO-G a fost înregistrată în cazul Sandero (44%), urmat de Logan (29% din total).