Cel mai nou model al mărcii Dacia, Joggger, va fi lansat și pe piața din Suedia, acolo unde locuitorii sunt deja orientați către mașini electrice, dar și către mașini cu un nivel de siguranță foarte ridicat. Reacția suedezilor nu este una foarte prietenoasă, dar cei mai mulți recunosc că prețul noului model este un avantaj mare, relevă postările analizate de Profit.ro.
Dacia Jogger va fi vândută în Suedia și se va alătura lui Duster și Sandero pe piața pe care Volvo, cea mai sigură marcă din lume, este la ea acasă, iar mașinile electrice scumpe, Tesla, VW sau Mercedes, sunt tot mai căutate.
Există însă un segment de public interesat de modelele Dacia, datorită prețului foarte bun. Conform anunțului Dacia, modelul Jogger - care este un crossover între un break, un SUV și un monovolum, de dimensiuni compacte - cea mai ieftină echipare va costa în Suedia 154.900 de coroane, adică aproximativ 15.000 de euro, un preț extrem de bun pentru o mașină de familie, care poate fi comandată inclusiv cu șapte locuri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, Jogger are un design al luminilor spate care amintește de mașinile Volvo, ceea ce ar putea fi un plus. Noua platformă CMF-B, aceeași ca la Renault Clio și Captur, a adus și mai multă tehnologie la bord, dar și un nivel mai ridicat de siguranță. La acest capitol, Dacia a avut ghinion: odată cu introducerea noilor sisteme de asistență, inclusiv frânarea de urgență la impact, testele de siguranță făcute de EuroNCAP au devenit și mai dure, astfel că marca românească n-a reușit să obțină nici măcar trei stele, câte obținuseră generațiile anterioare. Din acest motiv, criticile suedezilor nu au întârziat să apară, la anunțul de lansare a lui Jogger.
„Poți găsi o mașină second-hand foarte bună, pentru 155.000 de coroane, nu ai nevoie să o comanzi pe asta”, scrie un cititor al revistei care a publicat vestea lansării lui Jogger. Primește rapid răspunsuri: „Poate vrei să te uiți pe piața de SH. Prețurile sunt la cer chiar în momentul ăsta”, scrie altcineva.
CITEȘTE ȘI Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuă„Poți să-ți cumperi o mașină nouă pentru 155.000 de coroane, nu e nevoie să-ți iei un second-hand”, îi răspunde altul, care postează și un „smiley”. El mai completează: „Pe lângă asta, sunt avantaje la una nouă, garanție etc. În plus, ai un risc ridicat pentru cheltuieli neprevăzute la second-hand”.
Vin însă și comentariile pe teme de siguranță: „Și care este scorul EuroNCAP? Dacia nu e prea în față când vine vorba despre siguranță” (n.r. Jogger nu a fost testat încă, dar este de așteptat să ia scoruri similare cu Sandero).
Un alt cititor postează un link către un articol din presa britanică, în care șeful Dacia spune că „nu vânează stele EuroNCAP”. Apoi urmează comentariile legate de motorizări. „Șapte persoane și 110 CP...Ouhhf”, scrie un cititor. „Am auzit că merge perfect la vale. Dar n-am verificat, așa că sunt circumspect”, mai scrie altul. Primește și răspuns: „E ca și cum ai conduce unul din multele vanuri. Nu ai nicio problemă să ții pasul cu traficul, nu e o mașină sport”.
CITEȘTE ȘI Susținuți de Orange Fab, românii de la uRADMonitor au construit o rețea de monitorizare a calității aerului ce se bucură de succes în țară și peste hotare„În van stai singur, maxim două persoane, cu ceva scule în spate. Dar șapte persoane sunt prea mult pentru 110 CP”, crede suedezul circumspect. Primește la schimb niște date despre cuplul mașinii și motoarele mai mari anunțate de Dacia.
Cineva compară situația cu propriul Volvo V70, care are un motor „puternic pentru orice, mai puțin pentru depășiri”. Apoi i se răspunde „dacă ai probleme cu depășirile, conduci prea repede”.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 aniCriticile cititorilor nu se opresc aici, apare chiar una adresată publicației: „Câteodată mă întreb de ce site-ul postează anunțuri de acest gen. Dintre toate lansările existente, editorii au ales-o chiar pe asta”. Iar subiectul relansează disputa. „Suspectez că din cauza prețului”, spune unul. „Pentru că vor pâinea de pe masă?” se întreabă altul. „Se remarcă cu prețul redus”, concluzionează un al treilea.
Discuțiile sunt sintetizate de un cititor care pare mai înțelept. „De fapt pare o mașină slăbuță. Un motor prea mic pentru ce va transporta, slabă și la siguranță și are zero dotări. De aceea mă surprinde că citesc despre ea aici. Dar, da, este un preț mic pentru o mașină nouă. Și, dacă ne interesează să fie accesibilă, păi atunci mai sunt alte cinci modele la fel”, spune suedezul cu referire la toată gama Dacia.
CITEȘTE ȘI FOTO Dispare versiunea Sandero la care au visat mulți româniSuedia a înmatriculat în acest an (11 luni) 286.000 de autoturisme, în scădere față de anul trecut când depășea pragul de 300.000 de unități. Procentul autoturismelor electrice a fost de 17%, adică un total de 48.000 de vehicule. În luna noiembrie, din cele 22.000 de autoturisme noi vândute, Volvo s-a situat pe primul loc, cu 3.300 de autoturisme, urmat de Kia și VW, în timp ce Dacia a vândut doar 107 autoturisme. Chiar dacă pare mic volumul vândut, el este apropiat de cel înregistrat de Mazda (123) sau Honda (76). Pe întreg anul, marca Dacia a vândut în Suedia 2.161 de autoturisme, în timp ce Volvo a vândut 43.000, iar marca cehă Skoda a vândut 12.000 de autoturisme.