Cele două modele anunțate anterior de șefii Dacia, pentru perioada 2026 – 2027, vor fi destinate segmentului C, pentru a înlocui actuala familie Megane, așa cum Profit.ro a anticipat deja. Șeful Dacia a lansat acum noi idei, care indică exact această direcție.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Denis le Vot, CEO al mărcii Dacia, a declarat într-un interviu că cele două noi modele pe care marca românească le va lansa după Duster și Bigster vor fi o berlină și un break de clasă C, un segment care se „deșertifică” tot mai mult prin dispariția unor modele clasice, potrivit l’Argus. Având în vedere că în Franța termenul „berlină” cuprinde deopotrivă sedanurile și hatchback-urile, nu este încă foarte clar dacă Dacia țintește un concurent pentru Skoda Octavia sau pregătește un hatchback similar cu VW Golf.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este cert că indiferent de caroseria de bază, acesta va avea și o versiune break crossover, cu tracțiune 4x4, adică exact un Jogger mai mare. Dimensiunea celor două va fi asemănătoare cu a lui Bigster, adică 4,60 metri, de la care va prelua platforma CMF-B mărită, precum și tracțiunea integrală. Ambele vor avea un design care va păstra imaginea de brand outdoor, de aventură, pe care marca încearcă să-l imprime în prezent tuturor modelelor.
De asemenea, francezii confirmă o serie de motoare pentru viitoarele modele, începând cu noul hibrid 1.8 litri, de 140 CP, care ar putea avea în viitor și o versiune plug-in hybrid, apoi este vehiculat și motorul mild-hybrid 1.2 litri pe 48 de volți, deși anterior Gilles le Borgne, șeful de inginerie al Renault Group a spus că acest motor ar fi prea scump pentru Dacia. De asemenea, motorizările GPL vor fi menținute și pe noile modele. Și prețurile viitoarelor modele Duster și Bigster au fost confirmate de francezi, în intervalele publicate de Profit.ro anterior, cu aproximativ 19.000 euro pentru Duster și 22.000 euro pentru Bigster.
Pe de altă parte, publicația franceză susține, citându-l pe Christophe Dridi - cel care conduce activitățile industriale ale Dacia - că marca ar putea produce noile modele atât prin preluarea unei fabrici actuale a Renault, cea mai posibilă fiind cea din Slovenia, unde este fabricat acum Clio, cât și prin extinderea capacităților la una dintre cele două uzine existente, Maroc și România. Dridi susține că este nevoie de o reorganiazre industrială a Dacia, care urmează să fie făcută, însă el susține că „la Mioveni se poate majora capacitatea industrială prin reducerea concediilor de la 4 la 3 săptămâni și prin efectuarea de ore suplimentare”. Compania ar putea anunța deciziile în acest sens în perioada următoare.
Cu cele două noi modele, un sedan compact și un crossover, Dacia ar putea prelua o bună parte din actualii clienți Megane, având în vedere că modelul clasic urmează să dispară din gama francezilor de anul viitor. De asemenea, ar putea crește amprenta mărcii pe segmentul C, acolo unde prețurile sunt mai mari și profitul mai consistent.