Volkswagen ar putea evita tariful de 25% impus de Trump, dar BMW și alți producători auto riscă taxe comerciale
Volkswagen a declarat că vehiculele sale produse în America de Nord vor evita, cel mai probabil, tarifele de 25% impuse de președintele american Donald Trump importurilor din Mexic și Canada. În schimb, alți producători auto, inclusiv BMW, ar putea fi supuși acestor taxe comerciale, relatează Reuters, preluată de News.ro.
Trump a acordat o amânare de o lună pentru tarifele auto aplicate producătorilor care respectă regulile de origine ale Acordului SUA-Mexic-Canada (USMCA), după ce inițial a anunțat că taxele vor intra în vigoare pe 4 martie. Cu toate acestea, nu este încă clar care producători auto vor fi afectați în cele din urmă. Un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat că vehiculele produse de companie în America de Nord respectă regulile USMCA, ceea ce le-ar permite să evite tarifele.

În schimb, un purtător de cuvânt al BMW a precizat că vehiculele produse în SUA și Mexic nu sunt conforme cu regulile acordului comercial, ceea ce le-ar putea expune unor taxe vamale ridicate. Aproximativ 10% din vânzările BMW în SUA provin din importuri din Mexic, iar compania a exprimat opoziție față de tarife. ”În final, aceste tarife sunt dăunătoare pentru clienți, făcând produsele mai scumpe și mai puțin inovatoare,” a declarat BMW într-un comunicat oficial.
De asemenea, Mazda a declarat că, pentru următoarele 30 de zile, modelele Mazda3 și CX-30 produse în Mexic nu vor fi supuse tarifelor, dar compania așteaptă clarificări oficiale din partea administrației americane.

Constructorii auto din Detroit au făcut lobby intens pentru o exceptare temporară, iar aceștia au salutat anunțul lui Trump privind amânarea tarifelor. Dintre producătorii germani, Volkswagen Group este cel mai expus la riscurile tarifelor impuse de Trump asupra importurilor din Mexic și Canada.
Mărcile VW vândute în SUA provin, în mare parte, din fabrica sa din Mexic. Fabrica de baterii VW din Canada, aflată în construcție, era destinată aprovizionării pieței americane. În ceea ce privește Audi, care produce SUV-ul Q5 în Mexic, compania nu a oferit un comentariu imediat cu privire la conformitatea cu regulile USMCA. Mercedes a declarat că nu a primit încă detalii despre modificările tarifare și a refuzat să comenteze dacă respectă regulile USMCA. Nissan Motor, de asemenea, a refuzat să facă declarații.