Criză majoră de angajați la Iași: Am anunț cu 6.000 lei/lună. Nu sună nimeni de trei luni!

Criză majoră de angajați la Iași: Am anunț cu 6.000 lei/lună. Nu sună nimeni de trei luni!
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 iul 2024

Marian Iacomi, proprietarul unei firme de transport din Iași, susține că a fost nevoit să renunțe la jumătate din flota de tiruri pentru că nu găsea șoferi.

„Am angajat inclusiv tineri, proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, să le dăm și lor o șansă, pentru a face experiență, dar a fost foarte greu cu ei. Pentru că au distrus camioanele. Nu făceau încasări pe cât distrugeau“, arată Iacomi.

Urmărește-ne și pe Google News

Acesta conduce mai multe firme în Iași și are în prezent în jur de 40 de angajați. Administrează o flotă cu tot atâtea camioane, autobuze și microbuze la un loc, dar subliniază că a avut mult mai multe. Însă, din cauza șoferilor greu de găsit, a fost nevoit să tragă pe dreapta 20 de camioane și să le vândă, relatează Ziarul de Iași.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
Banca Angliei l-a angajat consilier pe fostul supervizor al BCE CITEȘTE ȘI Banca Angliei l-a angajat consilier pe fostul supervizor al BCE

„Un șofer în Germania primește 3.000-3.500 de euro pe lună. De ce ar veni să mai muncească la mine cu un salariu de 7.000 de lei pe lună? Foarte mulți oameni de calitate ne-au plecat în afară! Am angajat inclusiv tineri, proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, să le dăm și lor o șansă, pentru a face experiență, dar a fost foarte greu cu ei. Pentru că au distrus camioanele. Nu făceau încasări pe cât distrugeau. Fără niciun simț de răspundere. Am avut și situații când mi le-au răsturnat. Și atunci am luat decizia să mai dau înapoi, să mai vând din ele pentru că nu făceam față“,a povestit Marian Iacomi, un antreprenor din Iași, care deține și Ami Turing, o companie de transporturi rutiere de mărfuri, cu peste 20 de ani de activitate.

Forța de muncă lipsește însă și din alte domenii de activitate, iar patronii o confirmă. Anunțurile lor de angajare nu prezintă interes. Nici când e vorba de salarii și condiții de muncă decente, după cum se plâng unii.

„Am anunț de angajare pentru un mecanic auto, cu 6.000 de lei pe lună și nu sună nimeni! Dar nimeni, de trei luni de zile! Nici să întrebe măcar dacă primesc o apă sau ceva. Am ajuns să importăm foarte multă forță de muncă din India, Sri Lanka și Pakistan. Nu e ok. Când ai noștri pleacă în afara țării, tot statul pierde aici. Pentru că fiecare școlarizare, facultate, este o investiție a statului. Îi plătești căldură, îi plătești medic, până termină liceul și facultatea, după care îl pierzi. Pentru că după, el va munci la Google în Austria. Avem atât de mulți specialiști în România, foarte buni, pe care statul nu ar trebui să-i mai lase să plece. Să le ofere condiții și să-i oprească aici“, a mai sesizat omul de afaceri din Iași.

viewscnt
Afla mai multe despre
forță de muncă
iasi
salariu