Vânzările automobilelor electrice din România au continuat să crească rapid și în luna septembrie, în pofida scăderii de peste 30% a pieței auto, în acest an.
Piața auto din România a fost la fel de afectată ca și cele din țările vestice, însă apetitul românilor pentru vehicule ecologice nu s-a diminuat, ci dimpotrivă. Potrivit datelor DRPCIV, analizate de APIA, evoluția vânzărilor în funcție de tipul de propulsie arată o ușoară creștere a cotei de piață a mașinilor diesel (de la 26% în 2019, la 27%, pe primele 9 luni), dar cu o cotă mult mai scăzută în septembrie, de numai 21,2%. La rândul lor, motoarele pe benzină au scăzut cu 3,3 puncte procentuale, dar păstrează cea mai mare pondere din piață, la 66,6%.
În acest context, autoturismele ecologice, respectiv cele cu propulsie electrică 100% și cele hibride cu sau fără încărcare la priză, au crescut cu 8,6%, după 9 luni. Defalcat, mașinile complet electrice au crescut cu 40,8%, în timp ce hibridele plug-in au avansat cu un procent foarte mare, 141,3%. Singurul sector care a scăzut (-8,2%) este cel al hibridelor simple, fără încărcare (nu sunt incluse cele mild-hibrid).
După cum arată datele APIA, cele mai multe înmatriculări de vehicule electrificate au fost raportate de Renault (360 unități), Skoda (329 unități) Volkswagen (204 unități), Hyundai (186 unități) și BMW (170 unități). Estimările celor de la APIA arată că vânzările acestor autoturisme vor continua să crească în acest an, fiind stimulate de Programul Rabla Plus. În acest moment sunt înregistrate peste 2.200 de rezervări de electrice și HPEV, cu 69% mai multe decât erau înregistrate anul trecut.
În ceea ce privește distribuția pe clase a înmatriculărilor, nu există nici măcar un segment care să fi reușit să evite declinul. SUV-urile, care au în continuare o pondere foarte mare, 38,3%, au avut cea mai mică scădere, (-24,3%), fiind urmate de clasa C (cotă de 33,5%) și clasa B (21% din piață).
După 9 luni, vânzările către persoane juridice rămân majoritare, dar ponderea lor s-a redus la 55%.
CITEȘTE ȘI Renault confirmă: Dacia Sandero va fi produs doar în Maroc. La uzina din România vor fi fabricate „alte modele”Reamintim că, în luna septembrie, piața auto din România a cunoscut o creștere masivă (72,8%), raportat la luna similară de anul trecut, însă acest lucru a avut drept cauză baza foarte mică la care s-a făcut raportarea, respectiv volumul scăzut al înmatriculărilor în septembrie 2019, când intrau în vigoare normele de emisii Euro 6d Temp. După 9 luni, piața auto din România are un declin de 32,3%, comparabil cu cel din UE. Pe segmentul autoturismelor, creșterea a fost și mai mare, 81,8%, dar scăderea la 9 luni este e 31,8%. De altfel, față de luna august, înmatriculările de autoturisme au scăzut ușor.
Piața de vehicule comerciale ușoare a înregistrat o creștere de 32,3% în septembrie, dar rămâne deocamdată în teritoriul negativ, după trei trimestre, cu -32,3%.