CNAIR a anunțat că a semnat contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului de 19 km din Autostrada de Centură București, dintre Corbeanca și Afumați, cu ofertantul declarat câștigător, Asocierea SC SA & PE Construct SRL (lider de asociere) - Spedition UMB - Tehnostrade SRL. Valoarea contractului este de 831,92 milioane lei fără TVA.
"Miercuri, 12 mai 2021, CNAIR a semnat contractul 'Proiectare și Execuție Autostrada de Centura București km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 2 km 20+000 - km 39+000', cu ofertantul declarat câștigător, Asocierea SC SA & PE Construct SRL (lider de asociere) - Spedition UMB - Tehnostrade SRL. Valoarea contractului: 831.920.653,34 lei fără TVA. Lungime: 19 km. Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile", informează CNAIR.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Durata contractului este de 154 luni, din care: 12 luni perioada de proiectare, 22 luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 luni perioada de garanție a lucrărilor, scrie News.ro.
Investiția este necesară pentru a se realiza accesibilitatea la rețeaua TEN- T, dar și pentru a scoate, pe cât posibil, traficul de tranzit aferent Coridoarelor IV și IX Pan European din zona urbană pe care în situația existentă o traversează și o perturbă. În momentul de față, drumul existent - Centura Municipiului București - nu mai face față acestor volume de trafic, iar aducerea la parametrii tehnici corespunzători ai unui drum, parte dintr-un Coridor European, s-ar traduce prin costuri mari și nerentabile.
"Importanța acestui proiect rezultă din necesitatea realizării unei continuități între Autostrada A1 București - Pitești și Autostrada A2 București - Constanța, dar și în lungul coridorului IX Pan European și realizarea unei conexiuni între Coridorul IV Pan European și Coridorul IX Pan European", precizează CNAIR.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că acum constructorul român (același ca pe lotul 4 al A0 Nord) se poate apuca de lucru, după ce ultima contestație pentru tronsonul 2 (între DN1 - Corbeanca și DN2 - Afumați) a fost respinsă recent de Curtea de Apel București.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25%"Încă o promisiune respectată. Așa cum anunțam săptămâna trecută la finalul ședinței de Guvern, CNAIR a semnat azi contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al autostrăzii de centură a Bucureștiului (semi-inelul nordic). Constructorul român - același ca pe lotul 4 al A0 Nord - se poate apuca acum de lucru, după ce ultima contestație pentru tronsonul 2 (între DN1 - Corbeanca și DN2 - Afumați) a fost respinsă recent de Curtea de Apel București. Contractul pentru cei 19 km ai lotului dintre Corbeanca și Afumați prevede 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție. Aici vor fi construite 2 noduri rutiere + 10 poduri și pasaje. I-am cerut antreprenorului să dea dovadă de aceeași seriozitate pe care a arătat-o până acum și să urgenteze, pe cât se poate, lucrările pe care le are pe A0. Avem promisiunea că va fi scurtată perioada de proiectare, astfel încât la începutul sezonului de lucru 2022 să înceapă șantierul", scrie Drulă pe Facebook.
Ministerul va analiza, de asemenea, dacă nodul cu DN1 (proiectat în studiul de fezabilitate datând din 2008) se poate redesena, astfel încât să permită relații mai eficiente de intrare și ieșire din autostradă.
"Vreau ca în 2023 A0 să înceapă să preia din traficul care sufocă Bucureștiul și Ilfovul, iar în 2024 să putem circula integral pe Autostrada de Centură a Bucureștiului - un proiect pentru care mă lupt din 2016 încoace. Vom face tot ce ne stă în putință ca fix asta să se întâmple", a adăugat oficialul.