Continental, cu fabrici și centre de inginerie în România, și-a redus pierderile, dar avertizează că și 2021 va fi un an plin de provocări

Continental, cu fabrici și centre de inginerie în România, și-a redus pierderile, dar avertizează că și 2021 va fi un an plin de provocări
scris 9 mar 2021

Furnizorul german de componente pentru industria auto Continental și-a redus pierderile anul trecut, însă avertizează că și 2021 va fi un an plin de provocări, în contextul pandemiei și al crizei semiconductorilor.

În 2020, pierdea netă a fost de 961,9 milioane de euro, în scădere de la 1,23 miliarde de euro în 2019.

Urmărește-ne și pe Google News
Transportul aerian de pasageri din România a scăzut cu 69% în 2020 CITEȘTE ȘI Transportul aerian de pasageri din România a scăzut cu 69% în 2020

Veniturile au scăzut însă cu 15%, până la 37,72 miliarde de euro.

Compania a confirmat, totodată, suspendarea acordării de dividende pentru 2020.

În toamnă, Continental a anunțat că intenționează să își reducă costurile cu peste un miliard de euro pe an până în 2023 și să extindă un program de restructurări care ar putea afecta până la 30.000 de posturi din întreaga lume.

„Începutul anului curent a fost marcat de criza de semiconductori. Totodată, efectele pandemiei rămân în continuare o sursă de incertitudine. Per ansamblu, provocările rămân și în 2021. Totuși, anticipăm că piața își va reveni semnificativ comparativ cu 2020 ", afirmă Wolfgang Schaefer, director financiar al companiei.

Criza semiconductorilor afectează, la nivel global, industria auto și pe cea a componentelor pentru autovehicule.

Veniturile Continental ar urma să urce, anul acesta, la 40,5 milioane de euro - 42,5 milioane de euro. Marja de profit (EBIT) va fi de 5%-6%, sub așteptările analiștilor.

Continental deține șapte unități de producție și patru centre de inginerie în Timișoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov și Iași. Compania are, în România, circa 20.000 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
continental
fabrici
componente
pieredre continental
criza semiconductori
industria auto
criza cipuri