Tesla a tăiat o pădure de pini pentru a construi prima sa fabrică din Europa la Brandenburg, în Germania, dar lucrările au fost suspendate de o autoritate de mediu din această țară și nu vor putea fi reluate până când compania americană nu va dovedi că lucrările sale nu afectează șerpii și șopârlele aflate în hibernare în zona respectivă, relatează CNBC.
Informația despre ordinul judecătoresc de suspendare a activităților a fost publicată prima oară de publicația germană Tagesspiegel.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Amânarea este a doua victorie a organizațiilor de protecție a mediului din Germania. Anterior, Tesla a fost nevoită să cedeze solicitărilor activiștilor și a fost de acord că micșoreze consumul de apă de la noua fabrică cu peste o treime, scrie News.ro.
Întârzierea construcției fabricii ar putea împinge începerea producției de automobile Tesla în Europa mai târziu în anul viitor, sau chiar dincolo de acesta. Compania are ca obiectiv să producă automobile electrice în Germania din iulie 2021.
Timpul este esențial pentru Tesla în Europa - producătorii auto din regiune, inclusiv Volkswagen și Audi, vând acum vehicule electrice cu baterie care concurează cu cele mai populare modele ale Tesla, între care VW ID.3 și Audi Etron.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!În timp ce Tesla a reușit să construiască o nouă fabrică de asamblare a vehiculelor în Shanghai în mai puțin de un an, compania se confruntă cu un mediu de reglementare mai strict în Germania.
Compania a avut un sprijin politic larg în Germania, dar s-a confruntat cu o opoziție semnificativă din partea activiștilor de mediu preocupați de consumul de apă al fabricii și de impactul asupra ecosistemului din Brandenburg.
De asemenea, Tesla se confruntă cu cererile sindicatului muncitorilor auto din Germania, IG Metall, care are 2,3 milioane de membri.
CITEȘTE ȘI 2,3 milioane de euro economisiți ca urmare a integrării tehnologiilor IT pentru optimizarea proceselor logisticeÎn noiembrie 2019, când CEO-ul Elon Musk a anunțat planurile de a construi o uzină auto în Germania, acesta a lăudat tehnologia germană.
”Toată lumea știe că tehnologia germană este remarcabilă, cu siguranță. Acesta este unul din motivele pentru care stabilim gigafabrica noastră din Europa în Germania. Vom crea, de asemenea, un centru de inginerie și de proiectare la Berlin, deoarece Berlinul are unele dintre cele mai bune arte din lume ”.
Marți, Tesla a declarat în documentele depuse la autoritățile de reglementare că vrea să atragă până la 5 miliarde de dolari în cea de-a treia ofertă lansată pe piață în 2020, în parte pentru a-și sprijini planurile de extindere.