Aeroporturile din România înregistrează zilnic între 3 și 7 zboruri întârziate sau anulate și frecvent sunt situații în care pasagerii ajung în aeroport și descoperă că orarul de zbor le-a fost modificat sau chiar că zborul le-a fost anulat. Tarom și companiile low cost Wizz Air, Blue Air și Ryanair sunt campioanele întârzierilor sau zborurilor anulate, potrivit uneia dintre firmele specializate în desbăgubiri pentru astfel de cazuri, FlightClaim.ro.
Perioada cea mai aglomerată din punctul de vedere al cererilor de despăgubire este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar FlightClaim.ro înregistrează chiar și o cerere la fiecare 30 de minute. Cu toate acestea, de la începtutul anului și până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost in luna ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat 36 de zboruri care au întârziat minimum 3 ore și 12 zboruri complet anulate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai multe zboruri întârziate și anulate au fost înregistrate, conform sursei citate, de compania Tarom, dar și de companiile low cost Wizz Air, Ryanair și Blue Air. Destinațiile cu cele mai mari întârzieri înregistrate sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca și Londra.
În funcție de durata întârzierii, pasagerii sunt eligibili la compensații între 250 și 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli. Sub 10% dintre pasagerii afectați de zboruri anulate, întârziate sau cărora le-a fost refuzată îmbarcarea se preocupă să solicite compensația de 250, 400 sau 600 de euro de la companiile aeriene sau prin firmele specializate.
FlightClaim.ro înregistrează zilnic până la 50 de cereri de compensare de la pasagerii români, iar în fiecare lună peste 1.000 dintre aceștia primesc despăgubiri cuprinse între 250 și 600 de euro.