Compania franceză DBT va instala, în următoarele săptămâni, prima sa stație de încărcare rapidă pentru mașini electrice din România, în urma unei colaborări parafate cu Telekom România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: Cu circa 15.000 de puncte de încărcare în 33 de țări, din care circa 2.000 sunt stații de încărcare rapidă, DBT este unul dintre cei mai vechi jucători pe piața de profil, aflat într-un proces de extindere în Europa de Est. Deși România este mult în urmă la acest capitol, chiar și față de țările vecine, piața locală a mașinilor electrice este în creștere. Anul trecut, au fost înmatriculate doar 188 de vehicule electrice, un volum în creștere cu 154%. În același timp, numărul de vehicule hibride înmatriculate la noi a fost de 2.039 de unități, cu 87% mai multe decât în 2016.
Mai este interesant: La finele lunii martie, Guvernul a decis prin OUG că autoritățile și instituțiile publice, indiferent de sistemul de finanțare și subordonare, pot cumpăra autoturisme la un preț maxim de 35.000 euro, inclusiv TVA, cu condiția ca autovehiculele să fie achiziționate în cadrul programului Rabla Plus. În programul Rabla Plus este acordat un ecotichet de 45.000 de lei, dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare pentru achiziționarea unui autovehicul nou, pur electric. De asemenea, Guvernul oferă un ecobonus de 20.000 de lei, dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/ km.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
DBT nu a precizat unde va fi instalată prima stație din România, însă țintește o creștere rapidă pe piața românească.
"Așteptăm mai multe comenzi în România, unde estimăm că vom livra circa 50 de stații pe parcursul anului 2018", afirmă Hervé Borgoltz, director general al DBT.
DBT se află într-un proces de extindere în regiune, în țări precum Ungaria, Bulgaria și Slovacia.
"Noua comandă (din partea României -n.red) întărește poziția noastră în Europa de Est, unde ne extindem facilitățile, în special în Ungaria și Slovacia. În fiecare țară oferim servicii de același nivel, datorită conectării constante și monitorizării stricte a partenerilor noștri", adaugă directorul companiei.
Până în prezent, compania, parte a unui grup înființat în 1992, a dezvoltat în Franța prima rețea națională de încărcătoare rapide, cu 130 terminale realizate în parteneriat cu Auchan, Nissan și Sodetrel, a instalat 31 de încărcătoare în magazine Ikea din Franța, a amplasat împreună cu EDF 300 cutii de perete pentru o flotă de 1.700 vehicule electrice, a montat 350 încărcătoare în Olanda plus încă 70 de aparate în Marea Britanie,lângă gări și aeroporturi, împreună cu Nissan, BMW, Volkswagen și Ecotricity.
Pe piața de profil din România activează și compania de energie regenerabilă Renovatio, care a încheiat un parteneriat cu Kaufland pentru o rețea de stații de încărcare rapidă pentru mașinile electrice, BMW Group România, care a a instalat în parcarea subterană a mallului Băneasa Shopping City două stații de încărcare pentru automobile electrice, la care accesul este gratuit, dar și EV-Box, liderul european al producției de stații de alimentare a mașinilor electrice.
Totodată, în februarie, MOL și-a lansat joi prima stație proprie de încărcare pentru autovehicule electrice în perimetrul benzinăriei MOL din zona Nicolae Caramfil din București, înainte de a începe construirea în acest an a altor 14 stații din proiectul consorțiului NEXT-E, anunțat din vara anului trecut de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI Startup-ul Instapage, cu un centru de asistență în România, a atras o finanțare de 15 milioane de dolariLa începutul anului, Profit.ro a anunțat că și compania bulgară Eldrive, care în țara vecină a încheiat recent un parteneriat cu grupul petrolier olandezo - britanic Shell pentru a instala în benzinăriile lanțului stații de încărcare rapidă a mașinilor electrice, devenind astfel cel mai mare operator de infrastructură pentru încărcare mașini electrice din Bulgaria, a intrat în România, planul fiind de a acoperi complet Bucureștiul până în vara anului viitor.
La finele lunii martie, compania Municipală Energetica București SA, înființată anul trecut la inițiativa primarului general al Capitalei Gabriela Firea și controlată de municipalitate prin Consiliul General al Municipiului București (CGMB), a contractat un studiu de oportunitate privind proiectul construirii în București a unui număr de 40 de stații de încărcare a mașinilor electrice.