Compania aeriană DAN AIR renunță la operațiunile de pe aeroportul Brașov și se mută la Bacău

Compania aeriană DAN AIR renunță la operațiunile de pe aeroportul Brașov și se mută la Bacău
scris 31 oct 2023

Compania DAN AIR va renunța la zborurile de pe aeroportul din Brașov. Anunțul este făcut la o lună de când oficialii companiei făceau publice date conform cărora Dan Air a înregistrat pierderi de 2,6 milioane de euro din cauza programului de doar 12 ore în care funcționează aeroportul din Brașov. Recent, Consiliul Județean Brașov a anunțat extinderea programului aeroportului la 16 ore, măsura urmând să intre în vigoare de anul viitor, de la jumătatea lunii ianuarie.

„DAN AIR anunță încetarea operațiunilor de la Brașov și mutarea curselor pe aeroportul din Bacău”, transmite, marți, compania aeriană, anunțul fiind făcut în contextul în care autoritățile din Brașov au anunțat că amână extinderea orarului de funcționare al aeroportului pentru luna ianuarie 2024, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Wizz Air lansează trei noi curse din România CITEȘTE ȘI Wizz Air lansează trei noi curse din România

În 25 septembrie, compania românească făcea publice date conform cărora a suferit pierderi de 2,6 milioane de euro din cauza programului de doar 12 ore în care funcționează aeroportul din Brașov.

Oficialii DAN AIR transmiteau, la acel moment, o scrisoare autorităților române cu privire la operaționalizarea aeroportului Brașov în vederea extinderii programului de lucru al aerogării deschise publicului la data de 15 iunie 2023.

”Aeroportul Brașov s-a deschis de mai bine de trei luni cu un program de doar 12 ore iar până la această oră nu au fost luate măsuri suplimentare pentru a asigura operaționalizarea aeroportului din Ghimbav. Aeroportul Brașov urmează să se confrunte cu și mai multe probleme legate de operare întrucât sezonul rece care a debutat deja, provoacă fenomene meteo nefavorabile printre care vizibilitatea redusă. Sistemul automat de aterizare (ILS) al pistei din Brașov este la momentul de față aprobat pentru CAT I, unde este necesară o vizibilitate minimă de 550 m pentru ca apropierile în vederea aterizării să poată fi inițiate. Această vizibilitate este rar întâlnită în perioada de iarnă în zona de depresiune a Brașovului, mai ales la orele dimineții. Totuși aeroportul Brașov are cele mai noi echipamente ceea ce au capabilitatea de a permite aterizări de categorii mult mai permisive însă acestea nu au fost încă autorizate fiind astfel un real pericol în a restrânge și mai mult programul de funcționare al aeroportului. Având în vedere cele menționate mai sus, Dan Air a adresat o scrisoare deschisă tuturor autorităților relevante pentru a stimula dialogul în vederea identificării soluțiilor pentru a scoate aeroportul Brașov din acest impas. Pentru a adresa cea mai des întâlnită întrebare venită din partea brașovenilor, Dan Air dorește pe această cale să confirme faptul că nu a primit niciun fel de sprijin financiar pentru a opera pe aeroportul din Brașov”, transmitea compania aeriană la acel moment.

Hagag a început execuția lucrărilor privind restaurarea, consolidarea și refuncționalizarea Palatului Știrbei de pe Calea Victoriei CITEȘTE ȘI Hagag a început execuția lucrărilor privind restaurarea, consolidarea și refuncționalizarea Palatului Știrbei de pe Calea Victoriei

Conform acesteia, programul de doar 12 ore este consecința lipsei controlorilor de trafic aerian - ROMATSA care să asigure serviciile necesare pentru ca aeroportul Brașov să poată funcționa 24/7. Acest program redus restricționează operatorii aerieni în a-și putea desfășura activitatea corespunzător și în a garanta pasagerilor că vor ajunge la destinația lor finală. Din cauza acestui program de lucru limitat, DAN AIR cât și alți operatori aerieni s-au văzut nevoiți ca să aterizeze la alte aeroporturi deoarece aeroportul Brașov se închide conform programului de lucru. Potrivit companiei, aceste situații generează un disconfort foarte mare pasagerilor și generează pierderi semnificative operatorilor aerieni.

Consiliul Județean Brașov a anunțat că programul Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav va fi extins la 16 ore, în intervalul 07:00-23:00, începând cu data de 15 ianuarie 2024, o decizie în acest sens fiind convenită de comun acord, în cadrul unei întruniri care a avut loc luni, la sediul Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA, în prezența oficialilor brașoveni și a conducătorilor autorităților care reglementează domeniul aeronautic în România.

DAN AIR a anunțat că va detalia motivele pentru care renunță la operarea zborurilor de pe aeroportul din Brașov și planurile companiei DAN AIR în ceea ce privește desfășurarea activității exclusiv de pe aeroportul din Bacău.

viewscnt
Afla mai multe despre
dan air
brasov
bacau