Comisia Europeană a impus, după nouă luni de la lansarea investigației antisubvenții, taxe vamale provizorii la importurile de vehicule electrice pe baterii (BEV) din China, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Pe baza investigației, Comisia Europeană a concluzionat că lanțul de producție BEV din China beneficiază de subvenții incorecte, reprezentând o amenințare economică pentru producătorii de vehiculele electrice pe baterii din UE. De asemenea, ancheta a analizat posibilele consecințe și impactul acestor măsuri asupra importatorilor, utilizatorilor și consumatorilor de BEV din blocul comunitar, scrie Agerpres.
Tarifele vamale suplimentare care se vor aplica celor trei producători chinezi din eșantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely și de 37,6% pentru automobilele SAIC.
Alți producători BEV din China, care au cooperat în timpul investigației și nu au fost incluși în eșantion, se vor confrunta în medie cu tarifele vamale de 20,8%, iar firmelor care nu au cooperat li se vor impune tarife de 37,6%.
Taxele vamale provizorii se vor aplica din 5 iulie 2024, pentru o durată maximă de patru luni. În acest interval va fi luată o decizie finală privind taxe vamale definitive, în urma votului statelor membre UE. Când va fi adoptată, această decizie va face taxe vamale definitive pentru o perioadă de cinci ani, a precizat Comisia Europeană.
În ultimele săptămâni s-au intensificat consultările cu Guvernul chinez, în urma schimbului de opinii dintre Valdis Dombrovskis, vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, și ministrul chinez al Comerțului, Wang Wentao. Contactele continuă la nivel tehnic în vederea ajungerii la o soluție compatibilă cu reglementării Organizației Mondiale a Comerțului (OMC).