Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor din UE au trimis unui număr de 20 de companii aeriene scrisori, în care au semnalat mai multe tipuri de afirmații potențial înșelătoare legate de mediu și prin care le-au invitat ca, în termen de 30 de zile, să își alinieze practicile la legislația UE privind protecția consumatorilor.
În această fază, numele companiilor nu sunt indicate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit unui comunicat, Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor din UE au identificat mai multe tipuri de practici potențial înșelătoare adoptate de 20 de companii aeriene, printre care se numără în special crearea unei impresii incorecte că plata unei taxe suplimentare pentru finanțarea unor proiecte climatice cu impact mai redus asupra mediului sau pentru sprijinirea utilizării combustibililor de aviație alternativi poate reduce sau contrabalansa pe deplin emisiile de CO2. O altă practică vizează utilizarea termenului "combustibili de aviație durabili" (SAF) fără a prezenta în mod clar impactul acestor combustibili asupra mediului. De asemenea, cele 20 de companii aeriene utilizează termenii "verde", "durabil" sau "responsabil" în mod absolut. O altă practică vizează punerea la dispoziția consumatorilor a unei comparații a zborurilor în ceea ce privește emisiile lor de CO2, fără a furniza informații suficiente și exacte cu privire la elementele pe care se bazează comparația.
"Dacă dorim consumatori responsabili, trebuie să le oferim informații exacte. Din ce în ce mai mulți călători se preocupă de amprenta lor de mediu și aleg produse și servicii cu performanțe de mediu mai bune. Ei merită răspunsuri exacte și științifice, nu afirmații vagi sau false. Comisia se angajează pe deplin să creeze condiții astfel încât consumatorii să poată face alegeri informate în contextul tranziției verzi și să nu mai cadă victime dezinformării ecologice. Ne așteptăm ca atât companiile aeriene, cât și orice alt operator industrial, să facă afirmații responsabile legate de mediu", a declarat vicepreședintele Comisiei Europene, Vera Jourova.
Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor din UE au invitat întreprinderile să furnizeze un răspuns în termen de 30 de zile, în care să prezinte măsurile propuse pentru a răspunde preocupărilor care decurg din afirmațiile lor de marketing legate de mediu în temeiul legislației UE privind protecția consumatorilor.
După ce va primi răspunsurile din partea companiilor, Comisia Europeană va organiza reuniuni cu rețeaua CPC și cu companiile aeriene, pentru a discuta soluțiile propuse de companii. Comisia va monitoriza apoi punerea în aplicare a modificărilor convenite.
CITEȘTE ȘI Wizz Air lansează un nou serviciu. Inclusiv cu bilete la teatru. Cât te costă să vezi unde a fost filmat serialul Netflix WednesdayÎn cazul în care companiile aeriene implicate nu iau măsurile necesare pentru a soluționa problemele prezentate în scrisoare, autoritățile CPC pot decide să ia măsuri suplimentare de asigurare a respectării legislației, inclusiv aplicarea de sancțiuni, se mai spune în comunicatul CE.