Investigația Comisiei Europene privind fuziunea dintre PSA și FCA, din punct de vedere concurențial, a primit un nou termen de finalizare, anul viitor. Asta ar putea însemna amânarea planurilor care prevăd închiderea tranzacției în primul trimestru.
Comisia Europeană a anunțat că deadline-ul investigației în cazul fuziunii dintre Peugeot SA (PSA) și Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a fost stabilit, în acest moment, pentru 2 februarie 2020, ca urmare a reluării investigației. Dosarul fusese suspendat în luna iulie, ca urmare a faptului că cele două companii nu depuseseră documentele cerute de comisie în termen, conform Articolului 11(3) din Regulamentul privind fuziunile în Uniunea Europeană. Pe 25 septembrie, cele două companii au depus documentația prin care se angajează să schimbe ponderea producției în uzina din Sevelnord, Franța, în favoarea mărcii Toyota, pentru a reduce astfel volumul de vehicule PSA. Pe data de 29 septembrie, în urma analizării angajamentului depus, comisia a ridicat suspendarea, astfel că termenul limită a fost stabilit pe 2 februarie.
FCA și PSA au depus dosarul privind fuziunea încă din 8 mai, prin notificarea Comisiei Europene, iar după primele analize ale dosarului, membrii comisiei au decis să prelungească termenul de efectuare a investigației privind implicațiile fuziunii dintre PSA și FCA. Comisia Europeană a anunțat la acel moment că va face o anchetă aprofundată deoarece existau temeri ca tranzacția să afecteze concurența în nu mai puțin de 14 state ale UE, unde cele două companii își desfășoară activitatea. Prelungirea termenului într-un dosar anticoncurențial se face, potrivi legislației europene, dacă părțile solicită acest lucru sau dacă există motive pentru prelungire, dar durata procedurii nu trebuie să depășească 105 zile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia a precizat că în Belgia, Croația, Cehia, Franța, Grecia, Ungaria, Italia, Lituania, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, și Marea Britanie, FCA și PSA au poziții dominante, iar fuziunea lor ar elimina orice concurență pe segmentul de vehicule comerciale ușoare.
Termenul anunțat acum, pe 2 februarie 2021, este de asemenea unul provizoriu și poate fi afectat de alte decizii care ar putea suspenda investigația.
„Fiat Chrysler și Peugeot SA, cu portofoliul lor larg de mărci și modele, au o poziție puternică în segmentul LCV-urilor, în multe din țările europene” au anunțat reprezentanții CE.
Fuziunea FCA - PSA a primit deja aprobare de la autoritățile de concurență de pe toate piețele importante ale lumii pe care cele două companii își desfășoară activitatea, inclusiv SUA, Rusia și China.
Între timp, PSA și FCA au anunțat și componența consiliului de adminstrație al viitoarei companii Stellantis N.V.