Comerțul UE cu mașini electrice și hibride a crescut semnificativ între 2017 și 2022, anul trecut 22% din numărul total de mașini importate fiind electrice sau hibride, în creștere cu 35 de puncte procentuale (pp), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Majorarea exporturilor a fost semnificativă: o creștere cu 24 de puncte procentuale (pp) în 2022 (26% din numărul total de mașini exportate) față de 2017 (2% din total), scrie Agerpres.
Mașinile hibride fără încărcare din surse externe au reprezentat 6% din totalul importurilor de vehicule și 0,4% din exporturile auto în 2017, iar anul trecut reprezentau 21% din totalul importurilor și, respectiv, 13%, din exporturile auto.
Mașinile exclusiv electrice reprezentau 15% (plus 14 pp comparativ cu 2017) din totalul importurilor de vehicule și 9% din exporturi (plus 8 pp) în 2022, în timp ce autoturismele hibride reprezentau 7% din totalul importurilor (plus 6 pp) și 4% din exporturi (plus 3 pp).
În termeni valorici, UE a cheltuit anul trecut în total 37 miliarde de euro cu importurile de mașini electrice și hibride din afara blocului comunitar, o creștere de 27%, comparativ cu 2021 (29,1 miliarde de euro). Importurile de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au fost în valoare de 16 miliarde de euro, cele de mașini exclusiv electric - 12,6 miliarde de euro - iar cele hibride plug-in, de 8,4 miliarde de euro.
Exporturile acelorași produse în țările din afara blocului comunitar au avut anul trecut o valoare de 59,1 miliarde de euro, o creștere de 41% comparativ cu 2021 (42 miliarde de euro). Importurile de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au totalizat 28,5 miliarde de euro, cele de mașini exclusiv electrice - 22,4 miliarde de euro, iar vehiculele hibride plug-in, 8,1 miliarde de euro.
Principalele trei țări de proveniență a importurilor UE de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au fost Marea Britanie (3,4 miliarde de euro, 21% din totalul importurilor pe acest segment), Japonia (2,8 miliarde de euro, 18%) și Turcia (2,5 miliarde de euro, 15%).
Principalele trei țări pentru exporturile UE de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au fost Statele Unite (8,7 miliarde de euro, reprezentând 30% din totalul exporturilor), Marea Britanie (4,5 miliarde de euro, 16%) și Norvegia (4,3 miliarde de euro, 15%).