Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat miercuri că a constatat probleme la lotul 3 al autostrăzii Sebeș – Turda și a decis suspendarea procesului de recepție.
Autostrada A10 Sebeș - Turda traversează județele Alba și Cluj având o lungimea totală de 70 km, și leagă autostrăzile A1 și A3, scrie News.ro.
Asociația Pro Infrastructură a avertizat recent că o nouă amânare a deschiderii lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda ”din motive discutabile” este ”atât o crimă la adresa șoferilor care se deplasează pe drumul național paralel și pe care au loc accidente frecvente, cât și o bătaie de joc față de banul public”. Reprezentanții Asociației susțin că există ”un risc ridicat” de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare.
CITEȘTE ȘI BMW a prezentat în premieră noul SUV X2, la salonul auto de la DetroitCNAIR a anunțat miercuri că a descoperit nereguli pe lotul 3.
”Comisia constituită în data de 09.01.2018 pentru a inspecta, în vederea recepționării, lucrările efectuate de antreprenor la construcția lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda a constatat o serie de neconformități ceea ce a dus la suspendarea procesului de recepție la terminarea lucrărilor”, se arată în comunicat.
În urma inspecției, CNAIR a identificat numeroase zone cu deficiențe de planeitate și rugozitate, iar pentru aceste zone raportul prezintă calificativul ”inadmisibil”.
În plus, CNAIR consideră că nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafață de 20.000 mp în vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere, nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod, iar pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități.
Totodată, există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parțial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante, iar la structura de la km 45+600 există defecte la suprafața betoanelor, potrivit companiei
”Sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mișcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, așa cum a fost solicitat de Beneficiar”, se arată în comunicat.
CNAIR avertizează că nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in spatiile de serviicii.
”Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare spațiu de servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnaliăarii orizontale din cadrul spațiilor de servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic”, se arată în comunicat.
În plus, este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecția dintre bretele, așa cum este specificat în cadrul raportului de audit de siguranță și nu au fost respectate avizele CTE siguranța circulației privind obligativitatea antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED, potrivit CNAIR.
Compania atrage atenția că se impune verificarea de către proiectant și inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea și trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud, conform reglementărilor în vigoare.
”În urma constatărilor făcute, comisia de recepție a decis suspendarea procesului de recepție la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcție de condițiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea antreprenorului”, se arată în comunicat.
Totodată, CNAIR a precizat că a transmis antreprenorului raportul cu neconformitățile pentru remedierea acestora în vederea recepționării la terminarea lucrărilor și a punerii în circulație a acestui sector de autostradă.