Curtea de Justiție a Uniunii Europene a respins, joi, recursul formulat de Wizz Air cu privire la ajutorul pentru salvare acordat companiei aeriene TAROM de statul român, apreciind că acest ajutor, în valoare de 36,6 milioane de de euro, este compatibil cu dreptul Uniunii Europene.
VEZI AICI ȘI CEO Wizz Air își atacă dur concurenții din România: TAROM și Blue Air se îndreaptă spre eșec, spre faliment. Nu știu din ce motive încă se află pe piață și efectuează zboruri!
În luna februarie 2020, România a notificat Comisiei Europene un ajutor pentru salvare, constând într-un împrumut de aproximativ 36.660.000 de euro, pe care intenționa să îl acorde companiei aeriene române TAROM. Prin decizia din 24 februarie 2020, Comisia a calificat această subvenție drept ajutor de stat compatibil cu piața internă, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate acestea, compania aeriană ungară Wizz Air a atacat această decizie la Tribunalul Uniunii Europene.
Prin Hotărârea din 4 mai 2022, Tribunalul a respins această acțiune. Potrivit Tribunalului, ajutorul în discuție este compatibil cu piața internă, întrucât urmărește să prevină o dificultate socială sau o disfuncționalitate a pieței pe care ar putea să o cauzeze o întrerupere a serviciilor TAROM pentru conectivitatea regiunilor României.
În replică, Wizz Air a declarat recurs împotriva Hotărârii Tribunalului în fața Curții de Justiție, care l-a respins joi în totalitate și confirmă astfel hotărârea Tribunalului.
"Curtea reafirmă că dimensiunea relativ limitată a pieței relevante nu se opune ca un serviciu furnizat pe această piață să poată fi calificat drept important, astfel încât întreruperea sa ar risca să genereze o dificultate socială gravă sau să constituie o disfuncționalitate a pieței. Această situație se regăsește în cazul unei încetări a activității TAROM: ar aduce prejudicii conectivității regiunilor României deservite exclusiv de această companie, precum și situației lor economice. În consecință, Comisia nu era obligată să țină seama de dimensiunea pieței pe care operează TAROM sau de cota pe care o deține pentru a aprecia dacă există un risc de întrerupere a unui serviciu important pentru societatea română", se precizează în decizia CJUE.
CJUE a respins, de asemenea, argumentele Wizz Air privind ipoteza înlocuirii TAROM de către concurenții săi pe rutele interne operate exclusiv de această companie, punerea la dispoziție repetată a unor subvenții de stat în favoarea TAROM, precum și toate celelalte motive de drept invocate de Wizz Air.