Chinezii de la Geely, noii proprietari ai mărcii exclusiviste britanice Lotus, l-au instalat în poziția de CEO pe Feng Qingfeng, Chief Technical Officer al holdingului, înlocuindu-l astfel pe Jean-Marc Gales, cel care a adus marca pe profit în ultimul an.
Marca britanică Lotus, specializată în producția de automobile sport, o marcă de nișă, cu vânzări limitate, a fost cumpărată la finele anului trecut de Zhejiang Geely, aceeași companie care deține Volvo Cars. Chinezii au preluat doar 51% din acțiuni, însă acum au schimbat șeful, pe Jean Marc Gales, fost executiv la Mercedes - Benz și PSA Group. Acesta va rămâne consultant privat al președintelui Lotus, Donghui Li, dar va lucra pentru un dealer de mașini clasice.
Jean Marc Gales a preluat conducerea Lotus în 2014 și a reușit, pentru prima dată în istoria mărcii, să producă profit. Plecarea sa a intervenit brusc, „din motive personale”, după cum a declarat Gales pentru publicația Autocar. Jean Marc a mai declarat că Feng Qingfeng este o soluție bună pentru compania și că acesta poate descătușa sinergii între Volvo, Lotus și Proton, pe care Geely a cumpărat-o de asemenea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Geely a anunțat anul trecut, după achiziția celor 51% acțiuni Lotus, că vrea să transforme compania într-una globală, în urma unei ofensive de produse care includ și un SUV. Ținta de vânzări, pentr următorii ani, este una foarte ambițioasă, de la 1.600 vehicule vândute anul trecut la peste 10.000 de vehicule.
Lotus a fost înființată la jumătatea secolului trecut, în 1952, de doi pasionați de automobile, marca fiind renumită mai ales prin prisma participărilor în Formula 1, domeniu cu care, de altfel, a reușit să finanțeze producția de mașini sport de stradă. Puțină lume știe că modelul Lotus Elise a stat la baza primul model Tesla, Roadsterul pe care Elon Musk l-a cumpărat de la fondatorii Tesla și cu care a făcut celebră compania de mașini electrice.