Mai multe informații referitoare la negocieri avansate pe care le au reprezentanții companiei chineze BYD cu autorități din Franța, Germania și Spania au fost publicate în ultima periodă în presa din aceste țări.
Germania și Franța se află pe primele locuri în competiția pentru a atrage o uzină a chinezilor de la BYD, care vor să-și producă în Europa modelele destinate acestei piețe. Dacă francezii de la L’Echo au scris că Franța are deja negocieri avansate, germanii de la Aautomobilwoche susțin că Germania este și ea pe lista scurtă a chinezilor, citând un raport din Car News China.
Pentru BYD este o abordare surprinzătoare, având în vedere costurile mult mai mari de producție din Europa, însă ea arată determinarea pe care o au șefii celui mai mare producător de automobile electrice din China și al doilea din lume, după Tesla, de a penetra piața din Europa.
Cel mai probabil, în acest moment, cei de la BYD au început negocierile cu mai multe guverne, pentru a primi cea mai bună susținere a investiției, însă timpul se pare că este destul de scurt, având în vedere că există deja un termen pentru 2025, la care ar trebui să înceapă producția primului model. Anterior, au circulat zvonuri privind o posibilă încercare a BYD de a prelua uzină Ford din Saarlouis, care ar urma, în caz contrar, să fie închisă, dar chinezii au negat interesul pentru această fabrică.
Spre deosebire de alte companii chineze care au încercat să își stabilească primele facilități în Europa de Est, din cauza costurilor mai mici, BYD țintește în primul rând vestul Europei, inclusiv cu vânzările gamei sale. Primele modele, crossoverul Atto 3, SUV-ul Tang și sedanul Han, au fost lansate în prima etapă de intrare în Europa pe cele mai mari piețe, Germania, Franța, Spania, dar și Marea Britanie, precum și în țările nordice, unde mașinile electrice sunt foarte cumpărate.
La sfârșitul anului trecut, BYD a reușit să semneze un contract uriaș, pentru livrarea a 100.000 de vehicule companiei de rent-a-car Sixt. Contractul semnat de cele două companii se întinde pe șase ani și asigură chinezilor un start solid pe piața din Europa.
Tot anul trecut, constructorul chinez a semnat contracte cu mai mulți dealerii importanți din Europa, între care Hedin pentru Germania și Suedia, Louwman, în Olanda, Christiansen în Danemarca, cu ajutorul cărora a început să-și creeze o rețea de showroom-uri pe continent.