Compania cehă Carvago, care operează o platformă online destinată mașinilor second-hand, a vândut până acum în România mai puțin de jumătate față de cât estima la lansarea operațiunilor pe plan local, în 2022.
"Chiar dacă previziunile și planurile noastre au fost foarte optimiste și am atins doar, să spunem, mai puțin de jumătate, în general suntem mulțumiți cu rezultatele. Piața din România este foarte importantă pentru noi deoarece strategia noastră pe termen lung este de a construi servicii la nivel european, iar România a fost prima noastră abordare către sud-estul continentului.
Lunile de început au fost despre învățarea specificului pieței în multe feluri, dar trei au fost cele mai importante: clienți, administrare și logistică. Suntem un startup cu creștere rapidă, așa că o mulțime de procese sunt setate și optimizate din mers”, a comunicat compania, pentru Profit.ro.
Estimările inițiale pentru primul an de activitate în România indicau vânzarea a 800-1.000 de mașini.
CITEȘTE ȘI FOTO Au fost furate plasele care susțin pietrele din gabioanele montate pe Drumul Expres Craiova-Pitești, în zona podurilorValoarea medie a tranzacțiilor a fost de 20.000 de euro, iar cele mai vândute trei mărci, în ordine, sunt Volkswagen, Renault și BMW.
Printre particularitățile pieței locale Carvago remarcă un preț mediu cu 20% mai mic față de nivelul de 25.000 de euro înregistrat de platformă la nivel global, o concentrare a cererii în trei orașe, București, Cluj-Napoca și Timișoara, și în cazul mașinilor electrice și hibride o cerere similară cu cea din Italia, Germania și Cehia.
Pe de altă parte, pe platformă sunt disponibile și produse de la dealerii autorizați din România, în special din gama Dacia, revândute clienților din Europa.