Bosch își regrupează diviziile de software și electronice pentru automobile într-o singură entitate

Bosch își regrupează diviziile de software și electronice pentru automobile într-o singură entitate
scris 21 iul 2020

Unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume, Robert Bosch Gmbh, a decis să-și grupeze unitățile specializate în software și electronica automobilului într-o singură soluție, care să grupeze aproape 20.000 de angajați.

Compania Bosch caută soluții pentru a reuși să eficientizeze activitatea, afectată de schimbările din piețele lumii, de expansiunea vehiclelor electrice, dar și de criza de coronavirus. Poducătorul de componente pentru industria auto a decis să creeze Cross-Domain Computing Solutions, o unitate cu 17.000 de angajați, proveniți de la diviziile Multimedia, Powertrain Solutions, Chassis Systems Control și Automotive Electronics. Unitatea ar trebui să fie operativă la începutul anului viitor și are ca scop creșterea vitezei de dezvoltare de noi produse.

Urmărește-ne și pe Google News

Bosch spune că piața de sisteme electronice bazate pe software este așteptată să crească cu 15% anual, în următorii 10 ani. Este vorba despre o piață care cuprinde cele mai mici computere de bord și până la senzorii care sunt utilizați ca surse de cele mai sofisticate computere auto. Piața se ridică undeva la circa 20 de miliarde de euro anual. Dar piața de electronice auto este cu mult mai mare, fiind estimată de Bosch la circa 200 de miliarde euro, și care ar urma să crească până la circa 450 miliarde euro în 2030.

 În acest context, pentru a-și consolida poziția pe piață, Bosch vrea să ofere cliențlor o singură sursă de sisteme electronice și de software. „Chiar și acum, un vehicul conține 100 milioane de linii de cod. Numai o companie cu o gamă largă de lectronice și experiență sofware va fi în postura de a contura viitorul mobilității”, spune Stefan Hartung, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch Gmbh și președinte ale sectorului Mobility Solutions, al companiei. El mai explică faptul că va crește considerabil complexitatea unui automobil. Dacă acum 10 ani micile calculatoare ale mașinilor includeau 10 miloane de linii de cod, vehiculele autonome vor avea deja între 300 și 500 milioane de linii de cod scrise de programatori, în condițiile în care un computer personal actual conține între 20 și 50 milioane de linii de cod. Pentru a-și dezvolta ablitățile în această direcție, Bosch spune că a ajuns la un nivel de 3 miliarde de euro anual cheltuiți în acest scop.

Volkswagen lansează serviciul We Charge, cu tarife preferențiale în 150.000 de stații de încărcare a mașinilor electrice CITEȘTE ȘI Volkswagen lansează serviciul We Charge, cu tarife preferențiale în 150.000 de stații de încărcare a mașinilor electrice

Potrivit datelor statistice oferite de Bosch, costurile actuale pe vehicul cu componente electronice se ridică acum la circa 3.000 de dolari și sunt estimate să ajungă la circa 7.000 de deolari în 2025. Cota de componente electronice dintr-un vehicul va crește de la 16%, la 35%, în doar 5 ani. Într e2006 și 2016, numărul mediu de computere utilizate într-un vehicul a crescut de la 28 la 38. Un vehicul de lux avea, în 2018, până la 110 computere instalate pe diferite sisteme prezente la bord. Cablajele de legătură în actualele mașini ajung la 8 kilometri, în medie, cu o greutate între 50 și 100 kg.

Robert Bosch avea la finele anului 2019 circa 400.000 de angajați în toată lumea, din care circa 30.000 de ingineri de software, din care 17.000 vor merge în noua structură. Anul trecut, compania a înregistra venituri din vânzări de 77,7 miliarde euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
bosch
componente auto
divizia software bosch
software auto