Boeing vrea să împrumute zece miliarde de dolari de la bănci. Confruntată cu numeroase probleme financiare, compania americană a anunțat și un plan separat prin care vrea să atragă alte 25 de miliarde, prin vânzări de acțiuni și obligațiuni.
Producătorul american de avioane se confruntă cu mari probleme financiare, pe fondul scăderii cererii cauzată de problemele pe care avioanele Boeing le-au avut în ultimii ani și a grevei personalului. Recent, Boeing a anunțat că o să concedieze peste 17 mii de angajați, adică aproximativ 10% din forța sa de muncă, ca parte a unui plan de reducere a costurilor. Totuși, pentru a rezolva problema lichidităților, Boieng vrea să împrumute 10 miliarde de dolari de la un consorțiu de bănci și să atragă alte 25 de miliarde de dolari din vânzarea de acțiuni și obligațiuni.
Probleme financiare ale Boeing s-au adâncit în ultima perioadă. Datoria companiei a crescut puternic în ultimii șase ani, interval în care a raportat o pierdere operațională de 33 de miliarde de dolari. Datoria pe termen lung a Boeing a urcat la 53 de miliarde de dolari la sfârșitul lunii iunie 2024, de la 10,7 miliarde de dolari la sfârșitul lunii martie 2019, când un al doilea avion 737 Max s-a prăbușit, incident care a dus la consemnare la sol a celui mai vândut model al Boeing pentru o perioadă de 20 de luni. Ratingul companiei Boeing a coborât la ultimul nivel de deasupra “junk” (nerecomandat investițiilor), iar marile agenții de rating de credit au avertizat că este în pericol să fie retrogradată chiar la “junk”, ceea ce ar crește costurile împrumuturilor, arată BiziDay.
În ultimii șase ani, Boeing s-a confruntat cu o serie de incidente. Prăbușirea a două avioane 737 Max s-a soldat cu decesul a 346 de persoane, o tragedie pentru care compania și-a asumat responsabilitatea și a recunoscut că a înșelat Administrația Federală a Aviației din SUA în timpul procesului de certificare a avionului. Un judecător trebuie să decidă acum dacă să accepte sau nu acordul său de recunoaștere a vinovăției, care presupune amenzi de până la 487 de milioane de dolari.