Baidu, compania care deține cel mai mare motor de căutare din China, și BMW au încheiat colaborarea în domeniul dezvoltării mașinilor fără șofer, care presupunea unirea forțelor în scopul cercetării și testarea unor automobile pe străzile din SUA și China, infomează Reuters.
“Am realizat că ritmul de avansare și ideile celor două companii sunt puțin diferite”, a declarat Olaf Kastner, CEO BMW China.
Baidu estea cum în căutarea unui nou partener alături de care să continue cercetările legate de automobile autonome.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Sunt deschis oricăror parteneri. De fapt, port discuții cu mai mulți”, a afirmat Wang Jing, director al divizei dedicate mașinilor autonome din acdrul Baidu.
Baidu a anunțat în primăvară că începe să testeze mașini fără șofer pe străzile din SUA, ca parte a eforturilor de a lansa primul său automobil autonom pe piață în 2018.
Testele au fost făcute cu ajutorul BMW, modelele producătorului german fiind echipate cu un soft special.
Planul de a lansa o mașină autonomă pe piață în 2018 este foarte ambițios, dar lipsa unei legislații specifice, discuțiile privind aplicabilitatea legilor din domeniul auto în cazul mașinilor cu pilot automat și problemele de etică fac ca extinderea pe scară largă a acestor automobile să fie întârziată. Spre comparație, Google intenționează să lanseze propriul model autonom în 2020.
În decembrie 2015, Baidu a testat cu succes prima sa mașină fără șofer în Beijing.
CITEȘTE ȘI Elon Musk și-a asigurat votul acționarilor pentru preluarea SolaryCity de către TeslaAutomobilul autonom, un BMW Seria 3 modificat, a fost testat pe străzile din Beijing, pe o distanță de 30 kilometri.
Baidu, care în ultimii ani a investit masiv în inteligența artificială, urmărește să se extindă pe piața auto prin modele fără șofer, ca și alte nume mari din IT, precum Google, Apple și Samsung.