Bayerische Motoren Werke (BMW) speră să revină la obiectivul său de dinainte de pandemie privind marja de profit, pe fondul redresării economiei globale, dar va trebui să-și simplifice portofoliul de vehicule, în urma investițiilor masive în mașini electrice, a afirmat directorul general Nicolas Peter, într-un interviu acordat Reuters.
Comenzile au scăzut din cauza celor mai recente restricții impuse pentru stoparea răspândirii pandemiei de coronavirus (Covid-19), dar "dacă activitatea se va relua după mijlocul lunii februarie vom putea avea livrări rezonabile în primul trimestru", a explicat oficialul BMW, arată Agerpres.
Îmbunătățirea condițiilor de pe piețe, acordul privind Brexitul și planurile BMW de a-și majora participația în societatea sa mixtă din China, de la 50% la 75% în 2022, ar trebui să ajute compania să ajungă la obiectivul său de dinainte de pandemie privind marja de profit de 8% - 10%, a declarat Nicolas Peter. Acesta a adăugat: "Nu vorbim de viitorul îndepărtat, este un obiectiv pe care vrem sistematic să-l îndeplinim pe termen scurt".
În 2020, vânzările globale de vehicule electrice ale BMW au crescut cu 31,8% față de 2019, iar producătorul auto vrea ca în acest an să-și dubleze livrările de mașini pur electrice.
În prezent, grupul BMW produce 13 modele electrificate vândute pe 74 de piețe.
Până în 2023, BMW își va dubla aproape gama de vehicule electrificate, ajungând la 25 de modele, mai mult de jumătate fiind pur electrice.