Vânzările sub marca BMW au crescut cu 5,6% în primele șapte luni, față de perioada similară a anului trecut, la 1.139.947 de mașini, potrivit datelor publicate astăzi de producătorul german. Totuși, BMW a rămas în urma rivalului Mercedes-Benz, care este tot mai aproape de a încheia anul în poziția de lider al pieței auto premium.
Cele mai mari creșteri în ritm anual, în perioada ianuarie-iulie, au fost consemnate de modelele BMW X1, care au urcat cu aproape 70%, la 111.639 de mașini și BMW Seria 2, cu un avans de circa 44%, 113.233 de automobile.
În iulie, vânzările de mașini BMW au avansat cu 4%, la 153.392 de unități.
BMW a fost, în ultimii 10 ani, lider pe piața mașinilor de lux, dar, de la începutul anului acesta, clasamentul este dominat de Mercedes-Benz.
Săptămâna trecută, producătorul de automobile de lux Mercedes-Benz a raportat o creștere de 9,4% a vânzărilor în luna iulie, la nivelul record de 163.770 de mașini. În perioada ianuarie-iulie, vânzările diviziei premium a Daimler au avansat cu 11,7%, la 1.170.389 de unități.
Anul trecut, BMW a reușit să păstreze poziția de lider al pieței de mașini premium, după ce a vândut 1,9 milioane de automobile, cu 5,2% mai multe decât în 2014, aceasta fiind însă cea mai lentă creștere anuală înregistrată de producătorul german din 2009. Mercedes a încheiat anul 2015 pe poziția a doua, după ce a depășit Audi.