BMW a reușit din nou să facă magii financiare, în trimestrul al treilea al anului, concretizate printr-o creștere a volumului de vânzări, care însă nu a adus o creștere a veniturilor companiei, pe segmentul automotive. Nici profitul net nu a reușit să se majoreze, deși rezultatul operațional a fost unul foarte bun.
BMW este într-o situație financiară foarte bună, care îi asigură liniștea pe final de an. „Suntem pe drumul cel bun pentru a ne îndeplini obiectivele”, a anunțat Oliver Zipse, odată cu prezentarea rezultatelor financiare pe trimestrul al treilea, care includ o marjă EBT de 10,6% în trimestrul 3 și de 11,9% pe primele nouă luni.

Optimismul s-a manifestat în pofida faptului că în intervalul iulie – septembrie grupul nu a reușit să-și majoreze veniturile comparativ cu anul anterior, fiind raportată o scădere de -0,6%, la venituri de 32,1 miliarde de euro pe segmentul auto. Motivul este dat de o așezare a prețurilor care anul trecut conduseseră la performanțe de excepție și care în acest an au revenit la o medie normală, pe fondul creșterii livrărilor. Mai exact, grupul BMW a reușit o majorare cu 5,8%, la un total de 621.699 vehicule livrate, din care 549.942 au fost mașinile BMW, restul fiind MINI, Rolls Royce și motociclete.
Valoarea EBIT a întregului grup a crescut cu 18,2%, la 4,3 miliarde euro, din care 3,1 miliarde euro au venit de la automobile (creștere de 9,1%), iar profitul EBT a fost mai mic cu 0,9%, atingând valoarea de 4,06 miliarde euro, cu circa 40 de milioane sub nivelul din 2022. Un impact asupra cifrelor a fost cel indus de cursurile de schimb cu China și cu SUA.
Marja EBT pe segmentul auto a crescut cu 0,9 puncte procentuale, la 9,8%, însă a scăzut semnificativ la motociclete, ceea ce face ca cele 10,6 procente ale marjei grupului să fie mai mici cu 0,4 puncte față de valoarea de anul trecut.

Nu în ultimul rând, profitul net raportat de companie pentru trimestrul al treilea a scăzut cu 7,7 procente, la 2,9 miliarde euro, fiind cu circa 200 de milioane mai mic decât cel din perioada similară a lui 2022.
Pe primele trei trimestre, la livrări mai mari cu 5,1% (1,83 milioane unități), marja EBT a grupului a scăzut cu 7,7 puncte procentuale, la 11,9%, de la 19,6% câte era anul trecut, în timp ce veniturile companiei au urcat cu aproape 10 procente, la 112.5 miliarde euro. Profitul EBT pe toate segmentele de activitate a pierdut 33,8%, fiind mai mic cu circa 7 miliarde euro, respectiv 13,4 miliarde euro. Profitul net al BMW Group, după nouă luni, este mai mic cu 41,8%, ceea ce înseamnă că a scăzut de la 16,4 miliarde euro, la 9,5 miliarde euro. Un impact semnificativ asupra acestor rezultate l-a avut consolidarea din 2022 a afacerilor din China ale BBA, care au condus la o bază mare de raportare pentru anul 2023.