Compania aeriană low-cost Blue Air a transportat, în primele șase luni din acest an, 1,42 de milioane de pasageri, cu 82% mai mulțp comparativ cu aceeași perioadă din 2015, pe fondul introducerii a 25 de noi rute în acest an și extinderii flotei, arată datele publicate, joi, de companie.
În primul semetru di 2015, Blue Air a transportat 780.784 de pasageri, în condițiile în care a efectuat 3.188 zboruri pe 38 de rute, scrie News.ro.
În prima jumătate a acestui an, numărul de zboruri a crescut de peste două ori, la 7.041, iar numărul de rute pe care operează compania low-cost a ajuns la 70.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În 2016, Blue Air a investit considerabil în flotă, iar începând cu această vară operăm un total de 26 de aeronave, o creștere masivă având în vedere că acum doi ani operam cu nouă aeronave. Din totalul de 26 aeronave, 17 au interiorul modernizat, restul urmând să intre într-un proces de modernizare în următoarea perioadă", a precizat operatorul aerian.
Astfel, Blue Air a depășit, din punctul de vedere al dimensiunii flotei, transportatorul aerian de stat Tarom, care deține o flotă compusă din 23 de aparate.
Compania are în prezent cinci baze operaționale, la București, Bacău, Iași, Larnaca și Torino, urmând ca din luna octombrie să adauge o a șasea, la Cluj-Napoca.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au scăzut în primul semestru. În iunie, declinul a fost de aproape 24%Blue Air nu a anunțat și rezultate financiare pe primele șase luni din acest an.
În 2015, firma Blue Air - Airline Management Solutions SRL, care administrează afacerea Blue Air, a înregistrat o cifră de afaceri de 902,3 milioane lei (203 milioane euro), în creștere cu 35% față de nivelul din 2014, și un profit net de 27 milioane lei (6 milioane euro), potrivit bilanțurilor publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor.
Blue Air se află într-o competiție puternică pe piața românească a transportului aerian low-cost cu compania ungară Wizz Air, care domină piața.
Însă cele două companii încep să fie concurate, pe piața românească, de unul dintre giganții transportului aerian low-cost de pe plan mondial, Ryanair, care a anunțat intrarea puternică pe aeroporturile din România, vizând inclusiv curse interne.
Blue Air operează în actuala formulă din 2013, când Airline Management Solutions SRL a preluat, în urma unei licitații, afacerea Blue Air, aflată în insolvență. Afacerea Blue Air a fost lansată în 2004 omul de afaceri Nelu Iordache.