În România au fost fabricate în primele zece luni ale acestui an 301.538 de autovehicule, cu 8,3% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut, în contextul în care producția de Ford B-MAX la Craiova a scăzut 16,8% în perioada ianuarie-octombrie, în timp ce exporturile totale de autovehicule au scăzut cu 9,4%, potrivit datelor publicate joi de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
În luna octombrie au fost fabricate 29.142 autovehicule, cu 10% mai puține decât în luna precedentă a acestui an, scrie News.ro.
Din numărul total de autovehicule fabricate după zece luni, 88,4%, adică 266.590 unități, au fost produse de către Dacia, iar restul de 34.948 unități de către Ford.
Modelul Dacia Duster a înregistrat cea mai mare producție în primele zece luni, cu 158.069 unități, în creștere cu 11,9% față de primele zece luni din 2015, urmat de Dacia Sandero (42.903 unități, +11,4%), Ford B-MAX (34.948 unități, -16,8%), Dacia Logan MCV (33.508 unități, -3,7%), și Dacia Logan (32.110 unități, -48,4%).
Vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în primele zece luni din 2016 cu 1,9% față de aceeași perioadă din 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere de 24,6%.
România a exportat, în primele zece luni, 273.220 de autovehicule, o scădere de 9,4% comparativ cu perioada similară din anul 2015.
Către export a mers 90,6% din producția națională de autovehicule în primele zece luni ale acestui an, față de 91,7% în aceeași perioadă din 2015.
Cel mai exportat model în primele zece luni din 2016 a fost Dacia Duster (152.776 unități), în creștere cu 13 % față de 2015, urmat de Dacia Sandero (36.547 unități, -16,5%), Ford B-MAX (34.789 unități, -16,8%), Logan MCV (30.433 unități, -6,8%) și Dacia Logan (18.675 unități, -61,2%).