Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anunțat că cel mai probabil în data de 8 octombrie va fi turnat primul strat de mixtură bituminoasă pe podul de la Brăila, iar un termen realist pentru finalizarea lucrărilor pe Lotul 3 din Autostrada de Centură Sud A0 a Bucureștiului este anul 2025.
"Vorbim de Lotul 3, constructorul grec a reușit să se mobilizeze mai bine decât a făcut-o anterior, din păcate, nu este suficient. Nu am fost obișnuiți ca acest constructor să își respecte programele de execuție, este foarte puțin probabil să fie deschis anul acesta, deși ne dorim cu toții, mai ales că prin finalizarea Lotului 3 realizăm legătura dintre Autostrada A1, de la Pitești la București, cu Autostrada 2, de la București la Constanța.
Un termen realist, dacă se mobilizează în continuare, ar fi primăvara anului viitor, deși îmi doresc ca el să se țină de angajamentele pe care și le-a asumat față de mine și față de ministru în a deschide anul acesta acest lot", a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol, citat de Agerpres.
Totodată, conducerea CNAIR a făcut precizări cu privire la podul peste Dunăre de la Brăila, unde începând cu data de 8 octombrie va fi turnat primul strat de mixtură bituminoasă.
"Despre podul de la Brăila pot să vă spun că antreprenorul firmei italiene a venit cu o nouă rețetă de mixturi bituminoase, s-au făcut sectoare experimentale, până acum toate testele au fost pozitive, astfel încât suntem convinși că soluția pe care o adoptă la momentul acesta este una bună, care nu mai avea acele probleme pe care le cunoaștem cu toții. În octombrie, acum, la început, cel mai probabil pe 8, vor începe să aștearnă primul strat de mixtură bituminoasă pe podul de la Brăila, urmând ca după finalizarea primei căi să treacă și la a doua și să avem podul în condiții optime de circulație", a precizat Cristian Pistol.
Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa și ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafața asfaltică.
CITEȘTE ȘI FOTO Al treilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul MetrorexPodul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa și ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafața asfaltică.
La începutul lunii august, circulația pe pod a fost deviată pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare.
Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri și le oferă șoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral.