Consiliul Concurenței s-a autosesizat și a declanșat o anchetă pe piața firmelor care asigură servicii de întreținere și reparare a autovehiculelor. Autoritatea verifică posibile înțelegeri între aceste firme privind stabilirea prețurilor pe piață, relevă un document oficial analizat de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
”Autoritatea de concurență are în desfășurare o investigație declanșată din oficiu, privind posibile înțelegeri și/sau practici concertate între întreprinderi active în sectorul serviciilor de întreținere și reparare a autovehiculelor prin stabilirea prețurilor, discounturilor și a altor condiții de tranzacționare”, relevă documentul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Conform sursei citate, Consiliul Concurentei colaborează cu autoritățile competente în domeniul Răspunderii Civile Auto (RCA), cu o atenție specială pentru domeniul și impactul reparațiilor autovehiculelor avariate.
Potrivit altor surse, Consiliul ar fi primit, în același timp, și sesizări cu privire la majorăriri semnificative în ultimele luni cu privire la tarifele practicate atât pentru manoperă, cât și pentru piesele de schimb.
În toamnă, președintele Consiliului, Bogdan Chirițoiu, afirma că prețurile solicitate asiguratorilor de service-urile auto pentru reparațiile mașinilor avariate în urma unor accidente ar putea fi plafonate, afirmând că suspectează anumite înțelegeri ilegale între service-uri.
CITEȘTE ȘI România va avea un circuit de testare a vehiculelor autonome, la Cluj. Robert Bosch și Porsche Engineering România - interesate de investițieInvestigația are loc și pe fondul controalelor derulate pe piață de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care luna trecută a făcut verificări la 386 de service-uri auto, descoperind nereguli la mai mult de o treime dintre ele. Au fost aplicate 123 de amenzi, în valoare de aproape 500.000 de lei.
Comisarii ANPC au constatat, printre altele, practici incorecte precum constrângea consumatorilor să accepte condițiile contractuale, respectiv a renunțării la exercitarea dreptului de proprietate asupra autovehiculului și anume, a nu putea ridica autovehiculul reparat în cazul neachitării integrale a facturilor de reparație aferente acestuia, indiferent dacă aceste facturi sunt achitate de către consumator sau de către o firmă de asigurări care a acceptat devizul de reparație.
CITEȘTE ȘI Veste bună sau nu - Permisul auto va putea fi obținut la vârste mai mici în cazul anumitor categorii de autovehicule și în anumite condițiiConsiliul Concurenței s-a implicat, prin emiterea unui punct de vedere, și la proiectul de lege prin care Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) ar fi fost obligată să calculeze, împreună cu Institutul Național de Statistică, și să publice anual prețuri de referință la lucrările de reparații acoperite prin intermediul polițelor RCA. ASF anunțase că nu susține această propunere.
La începutul lunii noiembrie 2019, șase deputați de la PSD, UDMR și un independent au inițiat proiectul de lege privind modificarea modificarea și completarea Legii nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA).
Autorii proiectului susțineau că, prin introducerea prețului de referință, service-urile nu vor mai putea "umfla" facturile la reparațiile realizate în baza polițelor RCA, așa cum au afirmat în repetate rânduri reprezentanții companiilor de profil.
CITEȘTE ȘI Credite de sute de milioane de lei, cu garanții de stat, avizate de Guvern pentru TAROM și Blue AirProiectul a fost respins în luna martie de către Senat, iar în prezent se află în dezbaterea Camerei Deputaților.
Atât în raportul de respingere al comisiei de buget, cât și în cel al comisiei economice, de industrii și servicii din Senat s-a arătat că: ”soluțiile legislative sunt susceptibile a aduce atingere libertatii constituționale de exercitare a unei activități economice, în scopul obținerii de profit”.