Licitația pentru modernizarea Pistei nr. 1 de decolare/aterizare a Aeroportului ”Henri Coandă” Otopeni a fost lansată de Compania Națională Aeroporturi București.
Contractul are o valoare estimată la aproximativ 106 milioane euro, execuția lucrărilor fiind de maximum 16 luni.
Este prezentat drept cel mai important proiect de investiții din istoria aeroportului.
Lucrările se vor executa etapizat, atât pentru a se asigura continuitatea operațiunilor aeroportuare, cât și pentru ca aeronavele militare să aibă acces la pistă dinspre Baza 90 transport aerian.
”CNAB a lansat licitația publică pentru modernizarea pistei nr. 1 de decolare/aterizare a Aeroportului ”Henri Coandă”. Această lucrare de anvergură majoră marchează un pas decisiv în modernizarea infrastructurii aviatice din România, fiind cel mai important proiect de investiții din istoria aeroportului.
Prin acest proiect, Compania Națională Aeroporturi București continuă modernizarea și extinderea capacității de operare a Aeroportului ”Henri Coandă”, conformând intrastructura aeroportuară la standardele internaționale cele mai stricte în domeniul aviației”, infomează compania.
Proiectul prevede: refacerea integrală și modernizarea Pistei 08R-26L a Aeroportului Internațional ”Henri Coandă” București; construirea a 5 noi căi de rulare a aeronavelor; modernizarea a 2 căi de rulare existente; înlocuirea integrală a instalațiilor de balizaj ale pistei și căilor de rulare; modernizarea magistralelor de cabluri subterane care alimentează balizajul; reconfigurarea zonei de siguranță la pistă; relocări ale drumului perimetral; construirea unor platforme anti-suflu, la capetele pistei, pentru a proteja terasamentele de suflul motoarelor aeronavelor la decolare.
”Din considerente operaționale și tehnice, lucrările se vor executa etapizat, atât pentru a se asigura continuitatea operațiunilor aeroportuare, cât și pentru ca aeronavele militare să aibă acces la pistă dinspre Baza 90 transport aerian”, precizează compania.
Contractul are o valoare estimată la aproximativ 106 milioane euro, execuția lucrărilor fiind de maximum 16 luni, proiectarea - 9 luni, iar garanția minimă - 5 ani de la data recepției lucrărilor.
Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 18 decembrie 2025.
Ultima modernizare capitală a pistei nr.1 a avut loc în urmă cu 31 de ani, în 1994. De atunci, pentru desfășurarea în siguranță a traficului aerian pe Aeroportul ”Henri Coandă”, pista a fost reparată în anul 2017, în perioada mandatului anterior al actualului director general CNAB, Bogdan Mîndrescu.
















