A fost finalizată prima gigafabrică de baterii din Franța, în care au investit Stellantis și Mercedes

A fost finalizată prima gigafabrică de baterii din Franța, în care au investit Stellantis și Mercedes
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 iun 2023

Stellantis, Mercedes-Benz și TotalEnergies au inaugurat prima fabrică de baterii dezvoltată de Automotive Cells Company (ACC), în Franța. Urmează încă două uzine similare, una tot în Franța și cealaltă în Germania.

Uzina de baterii construită de ACC, o companie de tip joint-venture creată de Stellantis și Total Energies, în care a investit ulterior și Mercedes-Benz, în orașul Douvrin din Franța, a fost inaugurată oficial și va începe să producă până la finalul acestui an celule de baterii destinate automobilelor Stellantis.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Umbrărescu a mobilizat 800 muncitori pe șantierele Drumului Expres Craiova-Pitești. Anunț recent - Au fost furate plase! FOTO CITEȘTE ȘI VIDEO Umbrărescu a mobilizat 800 muncitori pe șantierele Drumului Expres Craiova-Pitești. Anunț recent - Au fost furate plase! FOTO

Fabrica va avea o capacitate de producție inițială de 13 GWh, urmând să crească ulterior până la 40 GWh, în următorii 7 ani, și va produce celule litiu – ion de înaltă performanță. În total, vor fi construite trei uzine, cu o capacitate totală de 120 GWh, fiecare având producția dedicată unuia dintre acționari.

Investiția în uzina ACC face parte din planul Stellantis de a ajunge la o capacitate totală de 250 GWh până în 2030, în Europa, și până la 400 GWh furnizată de cinci astfel de gigafabrici în Europa și America de Nord, la care se vor adăuga și contractele suplimentare de furnizare cu parteneri.

În urmă cu aproape doi ani, Mercedes-Benz a cumpărat un pachet de 33% din acțiunile companiei ACC, cu o investiție estimată la momentul startului la „sub un miliard de euro”. Bateriile destinate Mercedes-Benz vor fi produse însă în Germania, în Kaiserslautern, a doua uzină proiectată de ACC la care se lucrează deocamdată. Ambele uzine au primit subvenții din partea guvernelor francez și german în cadrul programelor de susținere a electrificării, suma alocată ridicându-se la circa 1,3 miliarde euro.

ULTIMA ORĂ Patru companii auto de importanță semnificativă în industria de camioane și autobuze semnează pentru o structură de tip holding CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Patru companii auto de importanță semnificativă în industria de camioane și autobuze semnează pentru o structură de tip holding

„De la începutul acestui parteneriat în 2020, am convenit asupra unui calendar global ambițios pentru a dezvolta baterii pentru vehicule electrice capabile să alimenteze planul nostru de electrificare”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis.

Stellantis a avansat rapid în ultimii ani, lansând nu mai puțin de 24 de modele complet electrice și și-a propus să ajungă la 47 de modele până anul viitor. Până în 2030, compania și-a propus să vândă 5 milioane de vehicule electrice și să atingă un număr de 75 de modele electrice în gamele celor 14 mărci din portofoliu. În anul 2030, Stellantis ar trebui să devină producător 100% electric în Europa și într-o proporție de 50% în SUA. 

viewscnt
Afla mai multe despre
gigafabrica stellantis
mercedes
fabrica baterii
acc