Apple și Google sunt, pentru al treilea an consecutiv, cele mai valoroase branduri la nivel global, potrivit topului Best Global Brands, realizat de compania de consultanță și evaluare Interbrand.
“În zilele noastre, pentru a avea succes pe orice piață nu este suficient să ai o idee bună de afacere, trebuie să ai un brand puternic”, consideră Jez Frampton, CEO-ul Interbrand.
Valoare brandului Apple a crescut cu 43% față de anul trecut, la 170,2 de miliarde de dolari, iar Google a urcat cu 12%, la 120,3 de miliarde de dolari.
Topul este dominat de companii din domeniul tehnologiei, Microsoft, IMB și Amazon numărându-se printre cele mai valoroase 10 branduri din lume. În total, 24 de poziții din cele 100 ale clasamentului sunt ocupate de firme din acest domeniu.
Cea mai puternică ascensiune în clasament a avut-o Facebook, cu o creștere de 54% a valorii brandului. Cu toate acestea, rețeaua de socializare nu a reușit să prindă top 10, ocupând poziția 23.
Clasamentul ține cont de o serie de caracteristici, cum ar fi performanțele financiare, puterea brandului de a influența consumatorii și capacitatea de a impune prețuri premium.
"Raportul Best Global Brands analizează punctele necesare pentru ca o firmă să aibă succes. Având în vedere că oamenii vor experiențe imediate și personalizate, firmele trebuie să acționeze cu viteza vieții", spune Frampton.