Veniturile Albalact au stagnat la nouă luni

Veniturile Albalact au stagnat la nouă luni

Sursa foto: www.albalact.ro

Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 13 nov 2015

Venitul net consolidat al producătorului de lactate Albalact s-a situat la 312,8 milioane lei (70,5 milioane euro) în primele nouă luni, similar cu nivelul raportat în ianuarie-septembrie 2014, iar profitul a fost de 9,98 milioane lei (2,25 milioane euro).

În primele nouă luni ale anului trecut venitul net consolidat al grupului a fost de 311,98 milioane lei, conform raportărilor financiare IFRS.

Urmărește-ne și pe Google News

„Strategia companiei pentru anul acesta a fost orientată către o creștere profitabilă a afacerilor. Rezultatele ne arată că am mers pe direcția potrivită și putem confirma că la sfârșitul acestui an vom atinge creșterea bugetată. Optimizarea costurilor și o planificare bună au contribuit esențial la aceste rezultate”, a declarat Stephane Batoux, directorul general al Albalact.

Compania a continuat să investescă în marketing și în produse noi, strategie care va continua și anul viitor.

„Am venit în această toamnă cu proiecte importante, iar unul din ele este relansarea brand-ului tradițional al companiei, brand-ul Albalact și lărgirea portofoliului. (…) Am dezvoltat și un brand special pentru segmentul Horeca, pe care Albalact dorește să se extindă. (…) Majoritatea proiectelor noi au fost lansate în a doua parte a anului, iar datele ne arată că vor avea un impact bun asupra rezultatelor financiare pentru acest an. Anul viitor vom continua această strategie, mai ales că ne așteptăm ca piața laptelui să se stabilizeze. Avem în vedere și alte inovații la nivel de produs, dar și de ambalaj. Vom continua, de asemenea, să optimizăm activitatea de distribuție”, a arătat Batoux.

Pentru exercițiul financiar 2015, grupul Albalact și-a bugetat o cifră de afaceri consolidată de 419,45 milioane lei, rectificată în octombrie conform IFRS, în creștere cu aproape 3% față de 2014.

Anul trecut, compania a modernizat linia de ambalare pentru iaurt și a introdus ambalaje noi, extinderea acestei categorii aducând Albalact între primii trei producători de iaurt, cu o cotă de piață de 17% în volum, potrivit Nielsen.

Potrivit companiei, Albalact este lider cu brandul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) din anul 2008. Aceeași poziție este deținută și pe segmentul untului de masă și pe cel al smântânii, cu brandul omonim De Albalact. Cu brandul Rarăul și gama de brânză proaspătă de vaci, compania a urcat pe locul 2 în această categorie.

Albalact are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor.

În prezent, deține două fabrici de lactate - Albalact la Oiejdea și Rarăul la Câmpulung Moldovenesc și o firmă de transport - Albalact Logistic SRL, care fusese scoasă la vânzare. Are peste 900 de angajați.

Situațiile financiare cuprind rezultatele acestor trei societăți.

Listarea la Bursa de Valori București în prima parte a acestui an a determinat retratarea situațiilor financiare întocmite de cele trei companii din grupul Albalact, înlocuindu-se raportarea individuală conform Ordinului Ministerului Finanțelor Publice 1802/2014 (OMFP) cu cea conform IFRS, menționează compania.

Cel mai mare acționar al companiei este omul de afaceri Raul Ciurtin, care deține indirect 42,53% din acțiunile Albalact, prin firmele Crisware Holdings (26,86%) și Croniar Holdings Limited (15,67%), înregistrate în Cipru.

În acționariat se mai regăsește fondul de investiții RC2, înregistrat tot în Cipru, cu 25,45% din acțiunile Albalact.

Albalact are o capitalizare de 205,6 milioane lei.

Principalii competitori sunt FrieslandCampina, Danone, Covalact.

viewscnt
Afla mai multe despre
albalact
rezultate
nouă luni