După un amplu proces de reorganizare, grupul olandez FrieslandCampina va reuni operațiunile pe care le derulează pe piața românească, prin Napolact, Industrializarea Laptelui Mureș și FrieslandCampina România, într-o singură companie.
Astfel, FrieslandCampina România va absorbi celelalte două companii.
Începând din 2007, FrieslandCampina a renunțat la mai multe fabrici pe care le deținea în România și le considera ineficiente: Deta și Satu Mare în 2007, Huedin în 2008, Țaga în 2013 și Carei în 2015. Unitatea din Țaga, unde este produsă brânza de Năsal, și-a reluat activitatea pe final de 2014, dar producția este realizată de Fabrica de Brânzeturi Transilvania în urma unui acord cu Friesland.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, compania își derulează activitatea în două fabrici, în localitățile Baciu (Cluj) și Târgu-Mureș (Mureș), unde produce iaurt, sana, lapte bătut, telemea, iar producția de cașcaval a subcontractat-o altor producători din România.
În raportul financiar pentru primele șase luni al grupului olandez se menționează că, față de 31 decembrie 2014, urmare a reorganizării facilităților de producție și a rețelei de distribuție, numărul angajaților s-a redus cu 248 de persoane.
În același timp, volumul și cota de piață a Napolact a crescut și combinate cu reducerile de costuri rezultatul a fost un profit operațional mai mare, se mai arată în raport. De altfel, FrieslandCampina a arătat în nenumărate rânduri că focusul companiei va fi pe brandul Napolact.
Potrivit datelor de la Ministrul Finanțelor Publice, Napolact a înregistrat anul trecut afaceri de 227,9 milioane lei, cu 2,2% mai mari decât în 2013, și a trecut pe pierderi de 6,4 milioane lei (1,46 milioane euro). Numărul angajaților s-a redus cu 80 de persoane, la 259.
Afacerile FrieslandCampina au urcat în 2014 cu 10,8% comparativ cu anul anterior, la 400,6 milioane lei (90,6 milioane euro), și și-a dublat pierderile, la 43,6 milioane lei (9,8 milioane euro).
În cazul firmei Industrializarea Laptelui Mureș, cifra de afaceri a crescut cu 34%, la 172 milioane lei (38,9 milioane euro) față de 2013 și și-a redus pierderile de aproape șase ori, la 1,56 milioane lei. Numărul angajaților a scăzut la 255 anul trecut, de la 298 în 2013.
FrieslandCampina are în portofoliu brandurile Napolact, Mili, Oke și Campina. Compania produce și mărci private pentru retaileri.
Compania este al treilea producător de lactate de pe piața românească, după Albalact și Danone.