Tranzacție: Agroland preia activitatea platformei Avicola Mihăilești, cu 6 ferme, intră pe piața ouălor de consum și confirmă că pregătește listarea la bursă

Tranzacție: Agroland preia activitatea platformei Avicola Mihăilești, cu 6 ferme, intră pe piața ouălor de consum și confirmă că pregătește listarea la bursă

Horia Cardoș

scris 22 oct 2020

Rețeaua de magazine Agroland, deținută de antreprenorul Horia Cardoș din Timișoara, a preluat activitatea platformei Avicola Mihăilești, producător de ouă de consum și pui de o zi, care include șase ferme, aflate pe o suprafață de 30 ha, în județul Giurgiu.

Compania confirmă totodată intenția de listare la bursă, anunțată la Profit TV la începutul lunii septembrie.

Urmărește-ne și pe Google News

Anterior, obligațiunile Agroland, în sumă de 8,08 milioane lei, scadente în anul 2025, au intrat pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al Bursei de Valori București. Astfel, Agroland a devenit prima rețea de magazine agricole care face pasul pe piața de capital din România.

În prezent, la Avicola Mihăilești sunt crescute peste 200.000 de păsări, majoritatea fiind păsări tinere, găini ouătoare și păsări de reproducție. Agroland va începe producția puilor de o zi pe care îi comercializează în magazinele din cadrul rețelei. În consecință, compania va renunța treptat la o bună parte din importurile de pui și se va concentra pe creșterea animalelor la nivel local.

Danezii de la FirstFarms vând teren în vestul României CITEȘTE ȘI Danezii de la FirstFarms vând teren în vestul României

Preluarea activelor Avicola Mihăilești marchează și intrarea Agroland pe piața producătorilor de ouă de consum, care în 2019 se ridica la aproximativ 170 milioane de euro, în România. Potrivit prognozelor Agroland, preluarea activității Avicola Mihăilești va majora cifra de afaceri a companiei cu circa 3,5 milioane euro în 2021, ceea ce semnifică 10% din totalul cifrei anuale de afaceri.

Preluarea fermelor din Mihăilești face parte din strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung, având ca piloni principali: extinderea rețelei de magazine, un nou format al acestora, creșterea  gamei de produse comercializate și accesarea pieței de capital prin listarea la Bursa de Valori București.

„Preluarea platformei avicole Mihăilești este o mișcare foarte importantă pentru Agroland, pentru că ne oferă posibilitatea de-a avea propriile unități unde să desfășurăm procesul de reproducție pentru puii de o zi. Astfel, vom ajunge să producem cât mai mult în România și să importăm cât mai puțin, ceea ce ne dorim de mult. În prezent, achiziționăm puii de o zi de la companii din România, Italia și Ungaria, dar treptat ne extindem prin aprovizionarea din surse locale, însemnând atât producție proprie cât și furnizori din țară, pentru a putea supraveghea cât mai bine procesele și a ne asigura că sunt atinse cele mai înalte standarde de calitate. În plus, 2020 prilejuiește și intrarea noastră pe piața ouălor de consum, unde ne dorim să creștem cât mai rapid și să ajungem în scurt timp printre cei mai importanți jucători și pe această nișă”, spune Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland.

În prezent, pe platforma avicolă Mihăilești lucrează 90 de persoane, implicate în creșterea de pui vii și producția de carne și ouă de consum. Printre clienții fermelor se află mari lanțuri de supermarketuri din țară și străinătate, printre care și Lidl România, care achiziționează ouă de consum. Reprezentanții Agroland estimează că în 2021, producția de ouă de consum a Avicola Mihăilești se va situa la 30 de milioane.

„Este un moment prielnic pentru implicarea în zootehnia românească, pentru că oamenii sunt acum mult mai dornici să consume produse de proveniență autohtonă. Alături de partenerii noștri locali consacrați, dorim să deservim cât mai mult din acest segment de piață. Pe de altă parte, investiția într-o fermă îți poate asigura un flux financiar constant, pe tot parcursul anului. Momentan, piața produselor alimentare românești nu are suficienți jucători de calibru, deci este insuficient acoperită. Din această cauză, România continuă să importe cantități mari de carne de pasăre și porc, dar și ouă de consum. Așadar, există un potențial puternic de dezvoltare, de care sunt optimist că vor profita, în viitor, atât fermele mari cât și micii fermieri”, a adăugat fondatorul Agroland.

Agroland este cea mai mare rețea de magazine agricole din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are 247 de unități, localizate în 28 de județe, și 400.000 de clienți unici/ an. Printre produsele comercializate se află: pui de o zi, furaje și echipamente pentru ferme mici și medii, produse pentru grădinărit (semințe, material săditor, fertilizanți, echipamente) și hrană și accesorii pentru animale de companie.

Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, la finele anului 2019, și are 220 de angajați.

În noiembrie 2019, Cardoș anunța că pregătește pentru următorii patru ani, începând cu 2020, deschiderea a 20 de supermarketuri agricole la nivel național, o investiție estimată la 6 milioane euro.

Rețeaua de magazine agricole acoperă segmentele “Ferma”, “Pet Care” și “Gardening“, iar de curând a intrat și pe segmentul de fitofarmacii. Totodată, Agroland este cel mai mare furnizor din domeniu de pui de o zi.

viewscnt
Afla mai multe despre
agroland
avicola bucurești
ouă